17 Ocak 2011 Pazartesi

Anneyle geçen bir gün ve patatesli börek macerası

Bugun 17 Ocak'11 Pazartesi. Aslında şu saatlerde Kartalkaya'da kayıyor olmayı planlamış iken, şu anda annemde ve börek yapma derdindeyim. Nasıl böyle olduğuysa, benim bronşit olmamdan kaynaklanıyor. Sevgili doktorumuz ve hemşiremiz tekrar dağa gitmemin benim için hiç iyi olmayacağını ve dinlenmem gerektiğini söylemeleri üzerine ben de bu üç günlük tatilimi annemde geçirmeye karar verdim. Hem zaten ilgi, sevgi, şevkat insanı iyi eder değil mi :)

Bu yazıya başlamamın sebebi de sabahtan beri annemden öyle inciler dökülüyor ki artık yazmak farz oldu. Hikaye şöyele;
Sabahleyin kahvaltı masasını hazılıyorken tam, şahane bir güneş doğdu, salon öyle güzel aydınlandı ki. Ben de
ben- a ne güzel güneş doğdu, hem yağmur yağıyor, hem de güneş açtı, bahar gibi
annem- tabii kızım bahar ayı geldi
ben- yok artık anne sen de naaptın, daha Şubat var, Mart var.
annem- eeey Şubat az, Mart yaz
dedi anne hatun. Ayten dumur :)

Sonra takvim yaprağını okudum (Saatli Maarif Takvimi tabii ki, başkası olmaz. Her yıl gidip İnkılap Kitapevi'nden alıyorum)
ben- bak anne 'haşaratın saklanması' yazıyor, daha hayvanlar yeni saklanıyor, hem de 'fırtına' diyor. Daha kışın başındayız.
annem- ....(yazmasam iyi olur)
Ne desem boş hep O haklı...

Bu kısa giriş, mevzuya küçük bir dalıştı. Eğer o patatesli börek (gerçi bizde 'kömbe' denir ama) nasıl yapılıyor derseniz, arkası yarın.

Bu arada ben sadece bugün için kömbe yapalım demiştim, ama annem benim üç gün izinli olduğumu duyunca üçüne de bir ders koydu. Şöyleki;
1. gün; Patatesli ve sade kömbe yapılacak - yapıldı, ders notu A,
2. gün: Beyaz ekmek (siz yufka ya da lavaş diyor olabilirsiniz) yapılacak - göreceğiz,
3. gün; dolma köftesi yapılacak - valla bunun sonunu ben de merak ediyorum.
İşte 3 günlük hızlandırılmış ve yoğun, anne yemeklerini öğrenme kursumuzun programı budur. Bakalım sınavları geçebilecek miyim? (bugünkünden yıldızlı pekiyi aldım :))
Bu hızlı kursun sonunda un mu, su mu, un mu, su mu diyecek galiba, şu karikatürdeki gibi.

1 yorum:

netbuster dedi ki...

Öncelikle geçmiş olsun diliyorum.Sonrasında bu börekten bize de tattıracağını umuyorum :)