30 Haziran 2016 Perşembe

Kaş, Dalış ve ben PADI Instructor :)

Oldukça uzun zamandır sadece keyif için dalış yapan bir insanken sonra Kaş'a taşınmam vs ile de dalış eğitmeni olmaya karar verdim ve halihazırda PADI Open Water Scuba Insructor'ım yani PADI scuba eğitmeniyim. Kısa süre sonra da MSDT, yani Master Scuba Diver Trainer :) Sizleri su ile ilk tanışma anınızdan sonra dalışta profesyonel seviyesinin ilk aşaması olan Divemaster da dahil olmak üzere eğitimleri verir ve bu büyülü dünya ile sizi tanıştırırım.

Şöyle bir düşünsenize, dünyanın %70'şi sularla kaplı ve siz mevcutta o %30 üzerinde yaşarken, dalışa başlayınca o  muhteşem güzellikteki %70 ile tanışıyorsunuz.
Haydi artık o %70'i görmenin vakti geldi.

Alabileceğiniz eğitimler;
- Discover Scuba Diving - Scuba dalışını keşif,
- Scuba Diver - Scuba Dalıcısı
- Open Water Diver - Açık Su Dalıcısı
- Adventure Diver - Macera Dalıcısı
- Advance Open Water Diver - Uzman Dalıcı
- Resque Diver - Kurtarma Dalıcısı
- Divemaster


Ayrıca şu uzmanlık eğitimlerini beraber yapabiliriz.

- Derin Dalış Uzmanlığı, (Deep Diving Speciality)
- Batık Dalışı Uzmanlığı, (Wreck Diving Speciality)
- Zenginleştirilmiş Hava Dalışı Uzmanlığı, (Enriched Air Diving Speciality)
- Navigasyon Uzmanlığı, (Underwater Navigation)
- Project Aware
- Mükemmel Yüzerlik (Peak Performance Bouyancy)
- Gece Dalışı (Night Diver)

Burada yazmayı atladığım bazı eğitimler olabilir. En sık yaptıklarım burada yer alıyor nihayetinde. Bunların haricinde almak istediğiniz eğitim vs varsa benimle iletişime geçebilirsiniz.


Genelde ilk gelen soru ne kadar süre lazım olur?
Open Water eğitimi için 3-4 gün idealdir.
Advance Open Water eğitimi ise 2 günde de tamamlanabilir.
Adventure OWD için ise bir gün ya da bir buçuk gün yeterli oluyor.
Uzmanlık eğitimleri ise ortalama 4 dalış içerirler ve iki gün idealdir.

Sizlere her eğitim gibi burada da bir de teorik kısmı var tabii ki. Bunun için de şöyle opsiyonlarımız da var. İsterseniz online kitap alabilirsiniz, isterseniz basılı kitap alırsınız veya tamamiyle elektronik ortamda elearning olarak bu teorik kısmı tamamlarsınız.

Standartta nasıl yapıyoruz, siz tekneye geldiğinizde kitap tercihinize göre kitabınızı alıyorsunuz, ben de size ilk anlatımlarımı yapıyorum ve sonrasında sizi suya alıyorum.
Eğitimi teknede yapıyorken herşey çok daha hızlı ilerliyor. 3 gün boyunca dalış yiyip içiyorsunuz.
Ha öyle dalışlardan sonra bırakmıyoruz zaten, teknenin kıçında veya başında içeceklerimizi alıp sohbet muhabbet, bazen mangal bazen sınav takılıyoruz :D

Eğer zamandan kazanlım, kitabı gelmeden önce okurum derseniz bizim için süper kolaylık olur. Bilgi tekrarlarını yapar ve direkt suya gireriz. Ve de tüm vaktimizi dalışlar ve becerileri öğrenmekle geçiririz. Sonrasında da final sınavını geçtikten sonra, mezuniyet töreninizi yaparız.

Benimle eğitimlerinizi bire bir yaparsınız. Yani beş altı kişiye aynı anda eğitim vermem ben. Öğrencilerimi tek tek alırım. En fazla iki kişi olabilirler, eğer arkadaş vs iseler eğer, talepleri doğrultusunda. Bu arada buddy check vs anlamında iki kişi olmanın bazı artıları vardır, bunu da unutmayalım!

İşte bu yolculuk bu kadar kolay aslında. Eğitimizin sonunda sertifikanızı anında hazırlarım ve PADI'ye gönderirim. Size anında kartınız gelir mail adresinize. Basılı kartınız ise daha sonra posta adresinize postalanır PADI tarafından.

Sonrasında Kaş'a gelip dalış yapmak isterseniz beni ararsınız ve gider mutlu mesur dalarız. Kaş'ta 50'ye yakın dalış noktası var. Bunların özellikle 37 tanesi sık sık dalınan bölgeler.

Burada batık dalışı, derin dalış, nitrox dalışı vs herşey mümkün. Henüz daha yeni başlamış bir dalgıç olarak karşınızda kocaman C47 Dakota'yı gördüklerinde, etrafında süre halinde yüzen akyalara mı baksınlar yoksa uçağı mı seyretsinler, yoksa sağından solundan yüzen kaplumbağaları mı izlesinler bilemeyen çiçeği burnunda open water dalıcılar gördüm ben. Ya da eğitim esnasında yüzerek yanımıza gelen ve yemlenmeye devam eden kaplumbağadan gözünü alamayıp bederiyi yapmayı unutanı, ya da ilk mini dalışında gördüğü yavru vatoza hayranlıkla içinde bakan o gözlerdeki heyecan.

Hayat kısa, kuşlar uçuyor, balıklar yüzüyor, siz de dalın artık!

Ha tabi bana nasıl ulaşacaksınız, efendim +905423872046 nolu telefondan ulabilirsiniz veya  whatsapp tan yazınız.  Buraya yorum olarak da yazsanız bilgilerinizi bırakınca ulaşırım ben size.


If you are looking for a good PADI Instructor in Turkey, specifically in Kaş, Antalya just whatsapp me through +905423872046.  I do VIP private lessons, 1-2-1.

0 yorum: