13 Eylül 2016 Salı

Malta'da hayat…

Valla eğer dalmıyorsanız sıkıcı ama eğer dalıyorsanız… işte o zaman herşey ama herşey değişiyor. Bir haftadır buradayım. Suda çığlıklar attığım oldu, çok ciddi problemlerle karşılaşıp, bir şekilde yürütüp dalışı sağlıklı ve güvenli şekilde bitirip  sağlıkla çıktığım dalışlar da.

En ama en güzeli Gozo'daki Blue Hole dalışı idi, en unutulmazı ise Gozo adasındaki Karwella batığına giderken hemen reef'in altında gördüğümüz Mavi Köpek Balığı(Blue Shark). O anda kameranın düğmesine bastım ama balık pek görünmüyor fakat benim çığlığım çok net duyuluyor :D 😂

Burada New Dimension Scuba okulu ile daldım. Fena değiller sadece biraz samimiyet eksikleri var ama güvenlik vs anlamında oldukça iyiler. Ayrıca hep nitrox dalışı yapıyorsunuz, bu güzel. Hava benim olduğum günlerde çok değişken idi. İlk günler fırtına vardı. Dolayısıyla, dalış yeri seçmedeki becerilerini böylece görmüş oldum. Batık dalışı severler için bir cennet burası. Ha ayrıca advanced dalıcıya advanced muamelesi yapıyorlar. Öyle naz niyaz yok :) yok elinden tutayım yok koluna asılayım falan teklif dahi etmeyin. Arada başıma geldiğinden diyorum bunu. 

Ayrıca zaten iyi bir advanced olmadan da gelmeyin derim. Güzel şeyler de hep derinde.

BlueHole'deki magara cikisi
Gozo'ya gidip Blue Hole yani Mavi Delik'e de dalmadan dönmeyin. Batık sevdalısı bile olsanız Blue Hole herşeyi değiştirecektir eminim. Muhteşem bir doğa var suyun altında. Zaten 16 metrelik bir deliğe dalarak başlıyorsunuz. Sonra aşağıda kocaman bir mağara var. Zifiri karanlık.  Orada dolaştıktan sonra inanılmaz güzellikteki Arc'ın altından geçiyorsunuz. Kafanızı kaldırıp yukarı bakmayı unutmayın. Yoksa nereden geçtiğinize dair fikriniz olmadan geçer gidersiniz. Sonra tüneller, yarıklardan geçerek devam ediyor ve aynı rotadan dönerek geliyorsunuz. Dalış boyunca aklınız çıkacak o duvarlardaki mor mercanları calılıkları gördükçe. Su soğuk, 18 derecelerde genelde. Eylül'ün ilk haftası için epey soğuk ama burası böyleymiş. Olsun idare ettim yine de hibrit içlikler vs ile. 

Gece hayatı şu bu bunlardan bahsetmeyeceğim😆
Onu kendiniz yaşayın görün.







0 yorum: