6 Temmuz 2009 Pazartesi

Haftasonu gezmelerim

Cumartesi günü Ostia Antica’ya gittim. Buraya yolunuz düşerse, mutlaka gidin üşenmeyin derim. Ulaşımı da çok kolay, Roma Lido’ya giden metroya biniyorsunuz ve Ostia Antica durağında iniyosunuz. İstasyondan çıkıp önünüze gelen üst geçitten geçerken zaten sağda bir kalenin burcunu göreceksiniz.

Ancak benim gibi gündüz güneşinde gidip de pişmeyin, sabah erken saati tercih edin derim. Hatta sonrasında Lido’ya uzatıp kendinizi Akdeniz’in tuzlu suyuna atabilirsiniz.

Pazar günü için ise Emma denize gitmeyi önermişti, ben de memnuniyetle kabul etmiştim. Ancak çevirmen olan Emma ne yazık ki bütün hafta sonu evde çalıştı ve sonuç olarak da sahil deniz yalan oldu. Zaten dünkü mıkırdanmalarından ekeceğini anlamıştım, onun için yedek planlarım hazırdı. Bugün Basilica di San Giovanni’ye gittim. Kendileri Roma’da yapılan ilk kilise oluyor. Ancak evden çıkarken unuttuğum birşey vardı. Dini yerlere girerken omuzlarınızın ve dizlerinizin örtülü olması gerekiyor. Yani atlet ve şortla girmek olmuyor. Benim tişört sorunsuzdu da şort için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Basilica’ya gidip önünde muhtelif kıyafet önerilerini okurken bir çok turist cıbıldak halleriyle girdiler ancak ben kurallara uyan insan olarak bir dahaki sefere diyerek dışardan bir fotoğrafını çektim.

5 yorum:

Tekir dedi ki...

Ayten,
okumak için çok şey yaz çünkü her an takipteyim artık :))) Akşama kadar tüm yazılarını okumayı düşünüyorum seni de bize beklerim...

muck.

ayten dedi ki...

Ehe ben takipteydim zaten :)

Hakan Uygun dedi ki...

İngilizce sürümü daha iyi mi ne? :)

ayten dedi ki...

eee yaa oraya yazdiktan sonra buraya yazmaya usendigimden oldu sanirim :)

Tekir dedi ki...

aha! bilmiyordum, insan bi yorum yazar ama :)