3 Ağustos 2014 Pazar

gun8-la1 Altiparmak Daglari baslangic ve Komati Yaylasina cikis

Sabah erken kalk, camasirlari topla, cantayi yerlestir, arabaya dolus ve Trabzon yollari tasli. 
Ama keske evde kalaydim da onlar gelip alaydi beni. Niye gittiysem anlamadim. 

Neyse havaalaninda uzuuuun bir bekleme sonucu ekip toplandi ve minibuse binerek yola ciktik. 
Bugun arife ve ramazanin son gunu ama Trabzon gercegini gormek bugune nasipmis. Sabahin korunde ciktigimizdan kahvalti yapmamistik. Benim basim yavas yavas agrimaya basladi, bir sure sonra ise isiga bakamayacak halde agriyorlardi. 
Veee Surmene'de hic bir yerde yiyecek birsey yok, pastanede pogaca bile yok. Hic bir cay evi vs calismiyor, bakkallara daha ekmek va gelmemis, niye yok diyorsun ramazan diyorlar. Kabus gibi ortalik. En sonunda bir firindan aldigim pide ile bakkaldan aldigim peynir ve portakal suyunu yedim ictim de biraz basim hafifledi. Ama boyle agrimaya baslayinca durmuyo da ne yazik ki:(neyse, daha guzel gunler var onumuzde. )

Tekpa'ya ugradik ama basima cekiclerle girisiyorlarmis gibi. Tekpa'da bir iki cay ictim, cay yine de cok guzel:) ilac ictim ama kar etmiyor. Camlihemsin'e vardigimizda dogru ruzgun birseyler yiyip bol su icince hafifledi agri. Off neyseki:)

Artik yaylaya cikma vakti. Bakkaldan cekirdek vs yuklemesi de yaptiktan sonra artik hazirim.
Bugun Komati'ye cikiyoruz. 

Yol belki 20 km ama toprak bir yol ve arabamiz pek bu yola uygun degil. Ara ara alti carpiyor. Derken stepne dustu, onu iceri aldik. Sonra bir mola verdigimizde de baktik ki arka tampon dusmus bir yerlerde. Muhammed abimiz biraz kizgin. Yol ancak 4x4 bir aracin girebilecegi bir yol. 
Ara ara da nehirden geciyoruz. Bir de bugun surekli yagmur yagiyor, boylece de toprak yol daha da bir surprizler hazirliyor.

Yolda bir koprunun ustunde mola verip Karadeniz'in en eski asma koprusu oldugu soylenen tas kopruye baktik. Sarmasiklardan oturu pek birsey farkedilmiyorsa da, orada bir kopru var uzakta.

O bu su derken saat 16.00'da girebildik Komati'de evimiz Sunay Dag Evi'ne. Ohh sicak bir cay. Her derdin ilaci. 
Sisten pek birsey gorulemese de, acinca mukemmel goruntuler sunacaginin ipuclarini buluyorsunuz her kosede. 
Cok guzel bir dunyaya pencere acan odam var yine.
Burada da hep beyler var, yemek yapan, servis yapan. Yine hersey lezzetli. 

Terasta yemek yerken yagmur oylesine siddetlendi ki, sesi urkutmeye basladi. Derken gokgurultuleri simsekler birbirine karisti. Eh Karadeniz'deyim di mi:)

Yemek sonrasi usuyen bunyeyi kuzine sobanin yaninda hasladim. Iyi geldi. Arada camasirlari da kuruttum sobanin yaninda, tam superim. Dus sonrasi yemek ve soba sicagi hepten mayistirdi beni. 

Asagida kisa bir horon vuruldu ana ben cok tembelim bugun. 

Uykunun sicak yumusak kollari sariyor yavastan ufaktan.…

 
Bugun narin bir papatya poz verdi bize…

0 yorum: