21 Mart 2013 Perşembe

Hasan Dagi yolculugu - 9-10 Mart'13


Gun1 - 9 Mart
Yillar once bir uyuklama arasinda gozlerimi actigimda, ben neredeyim, bu nasil da muhtesem bir dag boyle diye bakakalmistim Hasan Dagi'na. Ben o zaman Erciyes'e kayaga gidiyordum, otobusteydim. O zaman soyledigim soz 'ne yakisikli dag' idi. O yakisikli daga bir gun mutlaka gidecegim demistim ve aradan cook uzun zaman gecti, 7-8 yil kadar, kismet buguneymis. Simdi karsimda suzuluyor yine sabah gunesinin altinda. 
Aksam İstanbul'dan ciktim yola, Nilufer otobusuyle, dustum Ankara yoluna. Sabah 5.40 gibi bulustuk. Ekibin geri kalanini da toplayip dustuk Aksaray yoluna. Organizatorumuz Montis.com.tr  Yolda Baran'da once bir kahvalti molasi verdik ve acikan bunyeleri mutlandirdik, sonra tekrar yola koyulduk.
Saat 11 gibi otele vardik. Ustbas daga uygun giyinip hazirlandiktan sonra, otelin 2km otesindeki restoranina gittik. Burada krampon turleri nedir, hangisi nasil baglanir, hangi tur ayakkabiya hangi tur kramponlar olur bunlari anlatti Tafa. Sonra kramponlari ayakkabimiza gore ayarladik ve cantalara yerlestirdik. Bu hazirlik islemini dagda yapmak cok zor olacagindan oncesinde yapmak lazim. Sonra herkes kumanyasini da cantasina koyduktan sonra yola koyulduk. Daga yaklasabildigimiz kadar yaklasmak istiyoruz ve arabayla 1818metreye kadar cikabildik. Otelden ortalama 30kmlik bir yol imis burasi. Sonra arabadan inip canta ve batonlarimizi alarak buradan yuruyuse basladik.
 
Bugunku amacimiz yeterince karli sert bir alana varip, kazma krampon kullanmayi ve dustugunde kazma ile nasil durulur ogrenmek ve mumkun oldugunca pratik yapmak. Tafa'nin belirledigi bolgeye varabilmak icin yaklasik bir saat kadar yuruduk ve vardigimizda herkes once ogrendigi gibi kramponlarini takip kontrollerini yapti. Tabii kasklari da unutmamak lazim. Sonrasinda Tafa kazma cesitleri, hangisi, hangi amacla ve nasil kullanildigini, kazma ile hangi durumda nasil yurunecegini, kramponla yurume ve donme tekniklerini anlatti. Sonrasinda kramponla biraz yuruyerek artik dusme ve kazma ile durma antremanlari yapacagimiz noktaya yuruduk. 
Tafa'nin anlattiklarini burada yazmak isterdim ama benim yanlis anladigim herhangi birseyden dolayi sizleri de yanlis bilgilendirmek istemem. Eger bunlari tekrar dinleyerek yazma sansim olursa yazarim.
Sonrasinda Ercan ve Tafa hafif erimis kar uzerinde biraz iz actilar ve Tafa sirayla dusme ve kazma ile durma tekniklerini gosterdi. Hepimiz sirayla bir kac kere denedik. 
Once yuz ustu dusme bas asagi ve bas yukaridayken, sonra sirt ustu ayaklar ondeyken ve ayaklar yukaridayken. Yani yukari cikarken ve asagi inerken yuz ustu ve sirt ustu dusme. 
Hepsindeki en kritik ve onemli sey ayaklarini her zaman yukarida tut ki kramponlarin saplanmasin ve kazmayi iyi sapla ki seni durdursun. Benim kisa gun ozetim bu sekilde. 
Bunlari epey denedikten ve artik islandiktan sonra cantalari alip yavas yavas asagi indik, burada da bir iki denemeden sonra kramponlari cikarip, dogru sekilde toplayip, cantalara yerlestirdik ve bir cayi hakkattigimize karar verdik. Mideleri de mutlandirinca yavas yavas donus yoluna basladik. Saat 5gibi faaliyetimizi tamamlamis olduk. 5.30'da restorana aksam7'de gelecegimizin haberini verip isinmaya ve kurumaya Catlak Otelimize devam ettik.
 
Sicak su herseyin ilacidir. Cok sicak olmasa da bana dus icin yetti ve yenilenmis ve acikmis olarak arkadaslarla bulusup, bir ara cayimizi da ictikten sonra yemege gittik. Guzel bir menu ile beraber karinlar doyduu. Sabah dortte kalkacagimizdan herkes erkenden yatma derdinde. 
Otele dondugumuzde Tafa ve Ercan yarinin programini anlattilar. Son caylar da icildikten sonra, cumba yatak. 
Yarin zirve gunu, gazamiz mubarek olsun :)

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Allah düşürmesin :-)

ayten dedi ki...

Amin :)