21 Mart 2013 Perşembe

Fethiye Bodrum hattı ve Şengül'ün Poğaçası

Yazıp yazıp taslak olarak beklemek hem kendime, hem yazıya, hem de yazılana ziyan deyip bugün taslaklarımı toparlamaya ve yayınlama karar verdim. 1.si gelsin efendim.
------------
Afrika'dan döndükten sonra İstanbul'da çok durmadım memleketimizin şüphesizdir ki en güzel iline gittim. Burada hayat güzel, fiyatlar uygun modeli gecti biraz zaman derken 26 Şubat'ta hedefte Bodrum yolda Fethiye-Alınca Mahallesi olmak üzere yola çıktık. Efenim şimdi şöyle ki 27 Şubat benim doğum günüm ve olabilecek en güzel hediyeleri aldım, hayatın en iyisinden. Her şey mükemmel Tenten'le yolculuk bir harika :)

Akşam üzeri vardık Şengül ile Şerafettin'in evine, tam biz geldik çantamızı aldık onlar da geldiler. İnanılmaz tatlı, sıcacık, samimi, dünya tatlısı bir çift Şengül ve Şerafettin. Şahane bir evleri var, misafirhane imiş zaten. İki katlı taş bina. Özellikle Likya Yolu yolcuları konukları oluyorlarmış, ama bence siz de gidin kalın, oturun beraber bir yemek yiyin, muhabbet edin, bol bol gülün. http://www.alamutalinca.com/

Ertesi gün koccaman bir kahvaltının ardından, suçluluğumzu alsın diye yürüyüşe çıkalım dedik :) Yok yok, buraya kadar gelip de biraz Likya Yolu yürüyüşü yapmadan olmaz di mi :D Bir iki saat keyifle yürüdük, mükemmel bir parkurmuş. Lokasyonu yaklaşık anlamak isteyenler için Kelebekler Vadisi, Kabakkoyu yakınlarında bir yerlerde. Resim, lokasyon iletişim vs için web sayfalarına gidiniz efenim. Giderseniz de benden selam götürün.

Tabii bu yazı burada bitmiyor. Şengül bize çok güzel bir poğaça yaptı, yazmıştım sizinle de paylaşayım istedim.

3su bardagi un
1 butun yumurta
1 butun paket kuru maya
Biraz tuz biraz seker
1 cay bardagi yogurt
1 cay bardagi sut
Yarim cay bardagi sivi yag

Bunlari iyice yogur, kapta 1 saat kadar beklet, hamur eksisin ve sissin.

Sonra uzun ac, icine malzemeni koy, kes, yuvarla, diz. Bunu resme bakarak daha iyi anlayabilirsiniz.

Malzeme olarak peynir rendele, dereotu karistir ya da ne istersen koy :)

Tepsiye dizdikten sonra beklet iyice sissinler, uzerine islak bez koy ki kurumasin uzeri.

Sonra uzerine yumurta sur, corekotu serp firina ver. Miss gibi pissinler. Hele bir de kuzine sobanin firininda pisirirseniz tam super olur :)

0 yorum: