24 Haziran 2009 Çarşamba

İlk günler, ilk işler ve ITIL

Geçen hafta Perşembe günü gelip, Enrico, yani müdürüm ile oturup biraz konuştuktan ve adlarını beşinci kere sorup, altıncı kere hatırlayamacağım insanlarla tanıtıktan sonra, yeni masama oturdum. Makinamı açtım sevgili Enrico bana bir eposta gönderdiğini o ITIL kursunu bu birkaç günde yaparsam iyi olacağını söyledi. Tabii ITIL dediğinde benim suratımdaki "o ne ki!" ifadesini görmüş olacak ki, bana ne olduğundan bahsetti biraz.
Ben de şu sıralar halen onu bitirmeye çalıştığımdan, sürekli olarak ITIL der durur oldum. İyisimi kısaca yazayım nedir diye.

ITIL: Information Technology Infrastructure Library

WFP'de benim bulunduğum departman aynı zamanda Service Management'tan da sorumlu. İşte ITIL da Service Management el kitabı gibi bir şey. Aslında genel olarak konsepti anlatıyor. Bir nevi SM methodolojisi yazmışlar.

Ay merak ettim ben yaa, bu ne ola ki diyenler için de şu wiki adresini öneririm, oldukça iyi anlatmışlar.

0 yorum: