30 Haziran 2009 Salı

Vergicilerle başım dertte!

Bu aralar vergi işleriyle başım dertte. Günlerdir bunlarla uğraşıyorum. En son geldiğim nokta ise yılan hikasi halini aldı. Hikaye ise şöyle;
VF'nun PWC ile global anlaşması varmış. VF bir elemanını yurtdışında bir yere çalışmaya gönderdiğinde de PWC'den bu kişiye vergi danışmanlığı vermesi yönünde bilgilendirme gidermiş. Önce ayrılacağın yerde, sonra da gideceğin yerde PWC ile vergi dertlerinle ilgili danışmanlık görüşmeleri yaparmışsın. E güzel.
Amma velakin benim 'exit briefing' görüşmem ben buraya geldikten iki hafta sonra gerçekleşti. 25 Haziran Perşembe konuştuk. Bunu ben gelmeden yapmamız lazımdı oysaki. Neyse ama görüşmemiz sonucunda benim şarlarımla Türkiye tarafından pek bir vergi yükümlülüğüm olmadığını anladım.

29 Haziran Pazartesi sabahı yani dün ise, PWC İtalya ile görüşme yaptık. Bu görüşmenin sonucunda çıkan şey ise, 2009 yılı içerisindeki çalışma sürem 183 günden büyük olduğundan vergiye tabiymişim. E ama bir UN'de çalışırken ne vergisi! UN dünyanın her yerinde vergiden muaftır! PWC'ci ablaya UN'nin vergi muafiyeti hakkında bilginiz var mı dediğimde de tabii 'hayır' idi cevabı. Ha bir de vergi işinin kişinin kendi sorumluluğunda olduğunu anlattı, benden kontratımı falan göndermemi istedi. VF'dan pek bir bilgi alamamış. İyi güzel de kontratımda vergi konusu ile en ufak bir kelime geçmiyor ki!

En sonunda bir türlü anlaşamayınca, WFP'den çeşitli kontak bilgilerini ve kontratımı eposta ile göndereyim siz konuşun anlaşın deyip kapattım.
Tabii durmayıp Protocol Unit ile konuştum, bana AskHR'a yazıp 'tax exemption certificate' almamı ve PWC'ye göndermemi önerdiler. Ama hangi koşulda olursa olsun, WFP bir İtalyan şirketi değil, biz devlete senin hakkında herhangi bir gelir beyanatında bulunmuyoruz dolayısıyla burada vergilendirilme durumun olmaz dediler. Ha bu arada da Carta D'identica (oturma izni çıkarıp kimlik kartı verilmesi için) başvurumu da yapmıştım. Buraya vardıktan sonra 30 içinde başvurmak lazımmış. Dün sabah başvurumu bakanlığa gönderdiler.

AskHR'a şu sertifika için yazdım. Ne oldu derdiniz, işler daha da karmaşık bir hal aldı :) Protocol Unit'tekiler bu başvuruma istinaden kontratımı inceliyorlar ve amanın ben 'regular consultant' değilmişim SSA (Special Service Agreement) ile çalışan bir danışmanmışım. EE yani!!
Yanisi şuymuş SSA'deki duruma göre her ne kadar benim maaşı WFP ödese de bu para en nihayetinde Vodafone'dan çıkıyormuş. Buna göre de bana bu sertifikayı veremezlermiş.
Vergiler açısından ise bu İtalya'da değil ama Türkiye'de bana vergi yükümlülüğü getirebilirmiş bunu kontrol etmeliymişim.

Hah şimdi tam süper oldu hem İtalya'ya hem de Türkiye'ye vergi vereyim. Bir bu eksikti. Korkarım arada başka ülkeye görev için falan gidersem bir de onlar çıkıp isteyecekler :D
Dağılın leyn, noooluyorsunuz.

Asıl bomba ise eğer ben 'regular consultant' değil isem WFP benim için Carta D'identica başvurusu yapmazmış, bu oturma izni işi ile benim uğraşmam gerekirmiş. En komik nokta ise, bu işleri ben yaparsam yaklaşık 1 yıl falan sürermiş. Şaka gibi! Benim sözleşme 11 aylık. Ama onlar başvuruyu zaten sisteme girdikleri için en sonunda bu şekilde devam ettirmek yönünde karar aldılar. İyi sıyırdım yani :)) Az kalsın bir faciaya sürüklenecekmişim.

Neyse efendim uzun lafın kısası kafam karışık, başım kalabalık. Bugün bunların hepsini açtım Kathryn'e anlattım. Ne yapayım ben dedim, burada İtalya'ya karşı hiç bir vergi yükümlülüğün olmamalı, sen bi eposta yaz bunları anlar, biz bir araştıralım dedi.

Epostayı yazamadım. Niye mi, bu da günün son bombası Active Directory'i kontrol edebilmek vs için Windows'un yönetim araçlarını kurmaya çalışırken makinama nasıl becerdiysem Windows 2008 Server kurdum :) Sadece yönetim araçlarını seçtim ama bu nasıl oldu anlamadım.
Neyse önemli bir şeyim olmadığından aldım diski götürdüm, imajı yeniden yükleyecekler. Umarım yarına hazır olur .

İşte böyle pek maceralı geçiyor canım günler, öyle böyle değil.

0 yorum: