3 Haziran 2009 Çarşamba

Bugün WFP için ne yaptın?

Şu sıralar iş ve WFP çalışmaları öylesine iç içe geçmiş durumdaki, bazen ucunu kaçırıyorum.
Son zamanlarda gelişen ve devam eden çalışmaları ve çabaları yazayım yazayım diyordum, geç kalmadan yazıyorum şimdi. Süreç nasıl işliyor anlatalım ki, belki ilerde bir başkasına lazım olur değil mi. Hem de anı olur, bize kalır.

Claire'den onay yazısı geldiği günden bu yana neler oldu?
Aynı gün zaten bir zip dosyası içerisinde WFP, stratejisi, medical form vs gibi bir dosyalar bütününü göndermişlerdi. Sonrasında da Alexia'dan ayrıca gelen maillerle her şeyden önce, sağlık durumu onaylandıktan sonra ancak diğer işlemlerin başlatılabileceğini bildiren bir mail attı. Paralelinde ise doldurup imzalayıp göndermem gereken "affirmation, beneficiary declaration, spouse sth, SAI form, service agreement" formları vardı.

Önce sağlık formundan bahsedeyim. Şu ana kadar doldurduğum, en paranoya sağlık formuydu. 4 sayfadan oluşuyordu. İki sayfası ben ve ailemle ilgili benim doldurmam gereken bilgiler, diğer iki sayfası doktorumun doldurması gereken, sebille laboratuvar sonucu soran bir formdu. Bir hastanede muhtelif vucut sıvılarından 4 sayfa sürecek kadar tahlil yapıldı. Sağolsun şirket dokturumuz Erdal Bey, sonuçları eline alıp bütün sağlık formunu doldurdu. Benim doldurmam gereken kısımla ilgili de epey yardımcı oldu.
Neyse sonuç olarak sağlık formunu Erdal Bey'in yardımıyla tastamam yaptık hazırladık. Sonrasında hemen scan edip Alexia'ya gönderdim. Bu form onaylanmadan önce geri dönmesi güç aksiyonlarda bulunmama dair uyarılar yazıyorlar her maile.
Sağlık formu akabinde de geri kalan diğer formları doldurdum, imzaladım, scan ettim gönderdim.
Amanın ne çok şey varmış gönderilmesi gereken yaw :)

Herşeyi hazırlayıp gönderdikten sonra, koca bir soru EEE? what's next then?
E bundan sonra aslında baktığımızda tek eksik kalıyor vize. Ancak aradan bir iki gün geçmesine rağmen vize ile ilgili olarak hiç bir dönüş almadım. Sonrasında Alexia'ya yazdım vize vs konusunda ne yapacağız, nasıl yapacağız diye. Beni birilerine yönlendirdi, aynı soruyu onlara yazdım. Bir müddet ses çıkmadı, sonra Germini'den muhtelif pasaport bilgilerimi soran bir mail geldi. Hemen yazdım gönderdim. Yazıda ayrıca onların başvurularından sonra "Nota Verbale" adında bir evrak göndereceklerini yazmış. İşlemlerin tamamlanması için belirtilen tahmini süre ise 3-5 hafta! Oysaki benim programın başlamasına 15 gün kalmış.
Bu arada bizim Vista'ya çalışma vizesi alınabilmesi neler gerektiğini sormuştuk. Onlardan gelen bilgilere göre, WFP'nin İtalya'da Çalışma Bakanlığına benim için çalışma izni başvurusu yapması gerekiyormuş, benim de almam gereken vukuatlı nufus örneği gibi dokumanlar var tabii.
29 Mayıs Cuma günü "Nota Verbale" yazısını gönderdiler ve bu yazıyla konsolusluğa başvurmamı yazmışlar. Yazı Nihat aracılığı ile Vista'ya gönderildi. Ancak Pazartesi günü Vista'dan, bu belge ile uzun süreli kalış için başvurulamayacağı maili geldi. Hadiii, nasıl yani diyerek, bana bununla başvurabileceğimi söyleyen maili Vista'ya gönderdim ve tekrar incelemelerini rica ettim. Germini'ye ise böyle bir geri dönüş aldım, ne yapmalıyım diye bir mail attım.
Geçen zamanda boşa geçmedi, vukuatlı nüfus örneği, muhtelif banka belgeleri, form vs hazırladım. En sonunda daha fazla gecikmemek için bütün hepsini alıp Nihat'a götürdüm ve başvuruyu yapmasını rica ettim. Sen yap onlar onaylanacak dedim.
Çok enteresan, 2 saat sonra Vista'dan mail geldi. Konsoloslukla görüştüklerini, maili onlarla paylaştıklarını ve bu belge ile başvurabileceğimi yazmışlar. E süper, ben de zaten göndermiştim :)

Ha bu arada Cumartesi günü uçak rezervasyon bilgilerimi gönderdiydi Laryl. 14 Haziran Pazar günü saat 15:35'te Malev ile Budapeşte aktarmalı uçuyor olacağım.

3 Haziran, yani bugün "appointment confirmation" yazım geldi. Artık geriye sadece çalışma izni kaldı.

Yarın da o gelir umarım.

Bu arada planlar, kutlamalar, uğurlamalar tüm hızıyla sürüyor. Bir benim eşya hazırlıklarımda tık yok. Onu da önümüzdeki hafta yumurta .. ucuna gelince yapacağım galiba :)
Uğurlama derken, Pazartesi çekirdek ekip toplaşması yaptık Set Balık'ta. Çok güzeldi, çok özlemişim. Akşamda Selin'de kaldım, sabah biraz da genel durum itibariyle 4:30da uyanıp bir daha uyuyamadım. Evleri Boğaziçi köprüsünün dibinde, tam köprüye bakıyor ve tüm gün boyunca güneş alıyor. Ama böyle olunca gece köprünün ışıklarından, sabahta gözüme giren ve yakan güneşten dolayı uyumakta biraz zorlandım.

Kutlamalar demişken Cuma akşamı Taksim'de Prokopi'de olacağız, herkesi bekleriz...

1 yorum:

Fulya dedi ki...

:)) takipteyiz sayın Gülen..