28 Mayıs 2009 Perşembe

WFP kimdir, nedir, ne yapar ve bu iş nasıl oldu?

Bu aralar sürekli WFP WFP deyip duruyorum. Peki nedir bu WFP diye de kısaca bir yazayım dedim.

WFP yani World Food Program, Birleşmiş Milletler'in, dünyada açlık sorunuyla mücadele eden ajansıdır. Şu anda dünyanın en büyük yardım organizasyonlarından biridir.

Herhangi bir çatışma, savaş, doğal afet gibi acil durumlarda, mağdur olan insanlara yiyecek ulaştırmaya çalışıyor.
Dünyada kadın, erkek, çocuk herkesin sağlıklı ve aktif bir yaşam sürebilmesi için, yiyeceğe ulaşmasını sağlamak için uğraşıyor.

En temel tanımıyla WFP budur. Daha detaylı okumak isteyenleri ise web sitelerini okumaya davet ediyorum. Orada tüm bilgilere istediğiniz detayda ulaşabilirsiniz, destek olmak isterseniz tüm gerekli bilgilere yine ulaşabilirsiniz.

Ha ben orada nasıl çalışmaya başlıyorum diye merak ediyorsanız, şöyle oluyor. Vodafone Foundation ve United Nations Foundation arasında bir teknoloji isbirliği anlaşması var. Yani biz Vodafone olarak UN'e teknoloji desteği veriyoruz gibi düşünebilirsiniz. Bu kapsamda da, Vodafone Foundation, UN Foundation, WFP ve SPW'nin ortak yürüttüğü "World of Difference" adında bir programı var. İşte bizde duyurusu yapılan ve benim seçildiğim projede, bu program kapsamında yapılan bir proje.

Dünya Vodafone çalışanlarından seçilecek 4 IT uzmanı WFP'de çeşitli IT pozisyonlarında 11 ay için çalışma fırsatı elde edecek. Bir anlamda Vodafone, teknoloji bilgisini ve uzmanlığını çalışanları aracılığı ile WFP'ye sağlamış olacak.

İşte yayınlanan bu programda yer almak için ben de başvurmuştum. Uzun ve zorlu bir süreçten sonra kabul edildim :) Mutluyum, gururluyum.

Dünyadan Vodafone Almanya, Vodafone Avustralya, hangisi olduğunu şu anda net hatırlayamadığım başka bir Avrupa ülkesi Vodafone'undan bir kişi ve Vodafone TÜRKİYE'den ben olarak seçildik.

15-17 Haziran arasında WFP'nin Roma'daki genel merkezinde yapılacak olan brifing ile başlayacağız ve hemen akabinde de görev yerlerimize gideceğiz. Benim görev yerim zaten WFP HQ Roma olduğundan ben olduğum yerde kalmaya devam edeceğim :)

0 yorum: