3 Mart 2020 Salı

3 Mart 2020- Günlerden Salı

Bugün sabah erken askerler olarak yola düştük ve Yog Ganga'ya vardık. Dünden hafif ağrılar var sırtımda ve kalçalarımda. Aslında pek bir şey yapmadık gibi düşünüyordum ama vucudum başka düşünüyormuş.
Bu sabah Swati girdi derse. Kendisi de 15 dk önce gelip başüstü duruşuna geçti ve 15dk böyle etrafı seyretti. Tesadüfen ben de tam karşısında duvar kenarındaydım ve kendimce esneme yapıyordum. Kendimi izleniyormuş gibi hissettim ve sanırım öyleydi.
Ben duvarda bir şey yapacakken baktım ki saat gelmiş ve Swati kürsüye oturmuş bile. Patanjali Provokasyonunun anlamını anlattı biraz. Sonra yine üç om ve Patanjali ile başladık derse. O kadar hızlı geçiyor ki bu dersler, nasıl başladı nasıl bitti anlayamıyorsunuz. Ben daha yerimi hazırlamaya çalışırken millet pozun içine girmiş oluyor. İşte bunlar hep pratik. Ben de böyle olucam. İyengar yoga diğerlerinden çok çok farklı ve her şey hizalanmak üzerine. Ama her hizanın da bir sebebi var. Minik minik ayarlar yapıyorsunuz ve bunların hepsi vucudu sağaltmak için gerekli olan şeyler. Yoga yaparken vucudu parçalamamak gerekliymiş. Bizim etrafta gördüğümüz şu anda daha çok o ne yazık ki. O kadar ince detaylar üzerinde çalışıyoruz ki, ya yapsam nolur yapmasam nolur diye düşündüğünüzde o şeyi yapın ve farkı görün. Hocaların dediklerini harfiyen uygulamaya çalışıyorum. Bunu daha önce Fatma ile de deneyimlediğimden, dışardan baktığınızdan aynı şeyi yapan iki kişi görünmesine rağmen İyengar yapan vucudunu sağaltırken, diğeri yıpratıyor ve böylece bambaşka şeyler yapıyor olabilirler.
Bir anda şavasana vakti geldi ve yatak gibi yerimi hazırladım ve uzandım. Bu harika bir his.
Derken ders bitiverdi. Bugün öğleden sonra dersimiz yok ama tabii her zaman pratik yapabilirsiniz. Şikago'lu Max ile ayaküstü biraz şundan bundan konuştuktan sonra Sanah ile önce kahve mi içsek önce eve mi gitsek dedik ve eve gitmeye karar verdik. Kahveye ben sonra gelecektim. Evde peynir ve zeytinle güzel bir kahvaltı hazırladım ve çayla çarpıştırarak yuddum. Arada farketmeden çok acıkıyorum. Sonra yavaş yavaş herkes kendi işine koyuluverdi, kimi dinlenmeye, kimi çamaşıra kimi de benim gibi meditasyon ve duj peşinde.

kahve menüm
Evde iyice dinlendikten tabii noluyor bu kadar yorgunluğa rağmen bitin kanlanıyor. İsa'yı da ikna edip bizim kafeye yürüdük. Yine büyük bir latte ve yanında Alman Elmalı keki söyledim. Güzel mi güzel gerçekten.Tam yerimize oturduk ki İsa telefonunu evde unutmuş o geri döndü. Ben de şimdi keyfimdeyim. Pratik yapmaktan da vazgeçtiğimden şimdilik böyle iyi. :)


Yog Ganga'ya gelirken kullandığımız kısa yol
  
Yog Ganga'ya gelirken kullandığımız kısa yol 
sincapı görebilen var mı? her yerde dolular.
Kafe terasından manzara. Motora 3ten aşağı kişi binilmiyor sanırım burada :)

0 yorum: