11 Mart 2020 Çarşamba

Hindistan'da 13.gün ve Coronavirus etkileri

Bu Coronavirus olayı burayı da karıştırıyor. İki gün önce bizim Yog Ganga'ya polisler gelmiş ve sizde yabancılar varmış, toplanıyormuşsunuz (sanki ayin yapıyoruz:D) diye. Rajiv de, evet bunu uzuuunca yıllardır yapıyoruz demiş :D Sonra onlar gitmiş, büyükleri gelmiş daha çok yıldızlı olanlar. Sonra bizden bir form doldurmamızı istediler. Hindistan'a giriş tarihimiz, uyruğumuz, pasaport numaramız vsvs. Doldurduk verdik. Okulu kapatabilirler dedi Rajiv, çok düşük bir ihtimal dahi olsa. Sonra neyse bilgileri topladık gönderdik de izin çıktı devam edebilirsiniz dediler.

Bugün de ayrı bir Corona mevzusu çıktı. Bir çok ülke karşılıklı uçuşları durdurmuş. Dolayısıyla sonraki kursu büyük ihtimalle yapamayacaklarını söylediler. Toplanıp, kurs sonrası insanların planlarını öğrenmek istediler. Eğitmenler için yapılacak olan kurs büyük ihtimal yapılamayacakmış gibi görünüyor ama hali hazırda Hindistan'da olanlar varmış ve belki normal bir sınıf açabiliriz vs dediler. Bakalım ne olacak.

Bu arada sokakta öcü muamelesi yapmaya başladı insanlar yabancılara çok komik. Bizden bir arkadaş bir Aşram'a kayıt olmak istemiş, yabancıları almadıklarını söylemişler. Trajikomik. Sokakta yürürken iki gün önce bizimle konuşmaya çalışanlar, şimdi uzak uzak geçmeye başladılar. Ne diyeceğimi bilemiyorum.
Bu kurstan sonra benim de ekstra 10 günüm var ve Rishikesh ve Delhi'de dolaşma planlarım var. Ama abakalım ne olacak nasıl olacak biraz durumlar gösterecek.
Neyse Korona durumları bu şekil yani.

Zencefil limon bal
Burada yaşam da aynı hızıyla devam ediyor tebi. Benim üşütmemin üzerine grip olmam pek iyi olmadı çünkü öksürünce, hapşurunca herkes bir anda dönüp sana bakıyor :D Ben de nezle olunca sağlam salya sümük oluyorum. Yani ortam şenlik. Hapşururken de ağzım yüzüm dağılırcasına bir patlama şiddeti ile oluyor. Ha bir de burnum tıkanıkken pranayama dersi yapmak ise hayatımın aşkı :D

Bugün dersten sonra otobüse binip Dehradun'a gittim. Şu Pasific Mall'a gidip (AVM yani) ayağıma üstüme başıma çorap, kazak vs alayım dedim. Hava soğuk her şey az geliyor. Dışarıda yine fırtına kopuyor ve 5 gün boyunca yine böyle yağmur fırtına.
Bu avm'nin açılış saati 10.00 görünmesine rağmen, ben 10.15'te oradayken dükkanların kepenkleri yarı kapalıydı. Şaşırdım kaldım. Açıklar mı değiller mi anlayamıyor insan. İçeri girebiliyorsunuz ama dükkanlar açmamış daha.
Anladiysaniz dagilin!
Neyin kafası bu anlamadım. AVM'nin içi de İngiliz markaları ile dolu tahmin edebileceğiniz gibi. Biraz şaşırdığımı itiraf etmeliyim. İki haftadır şehir vs görmediğimden bu avm enteresan geldi bana. Ama daha Dehradun'u görmediğimden sanırım. Çünkü Dehradun galiba 7. büyük şehirmiş burada. Olduğu bölgenin de başkenti zaten. Yani şöyle düşünün, 4km ilerde Kaş varken biz Çukurbağ köyünce kalıyoruz. Tabii Kaş'ın nasıl bir yer olduğunu tahmin dahi edemiyoruz.

Dün o ünlü Holi festivali vardı. Çılgınlarcasına birbirlerini renklere boyayıp, içip, sarhoş olup, silah patlatmalar,  yola lastik izi bırakmalar vsvsvsvs. Bizi o kadar çok uyardılar ki, ammman sakın ha dışarı asla çıkmayın diye. En az saat 2'ye kadar bekleyin dediler. Öğleden sonra sakinleşiyorlarmış. O canım güneşli evde pinekledik. Gerçi güzeldi bir şey diyemem ama toplam 3 tane boş günümüz var. Birinde sağanak fırtına soğuk vardı, birinde Holi vardı, öbürü de haftaya zaten. Günler bitti. Daha bu köyden başka hiç bir yer göremedim. Kör ölür gözü çöplükte kalır misali gözüm her yerde :) hava da sürekli yağınca bastı bana :D

Dehradun'dan dönerken Vikram'a bindim. Vikram da 4-6 kişilik açık hava arabası gibi bir şey. Tuktuğun accık daha büyüğü. Aynı kafa :) Ama otobüse 7 rupee vermiştim, Vikram ise 14 rupi aldı. Değişik kafalar. Neyse efil efil eserekten döndüm, elimde market poşetimle :)
Bu arada viktamdan inmek istediginizde tavandaki zili caliyorsunuz

0 yorum: