28 Ekim 2012 Pazar

Gun4 Enez'den Lapseki'ye

Enez Sahil geçiti- bu kumlardan gittim :)
Enez sahil parkur
Eveeet sabaha kadar sivrilerle yaptigim zorlu uyuma cabalarimdan sonra biraz uyuyabilmisim. Sol gozumu acarken bir gariplik var diyordum ki, aynaya baktım. Evet hayirli olsundu, sol goz kapagim yavrulayacak gibi koccaman sismistii. Aman ne guzel. Neyse ki agrisi yok. Sabaha kadar tepemde boza pisiren sivriler yiyecek birsey bulamayinca gozumu yemisler. Neyse sabah kalk kahvalti, heğbe toplama vs sonrasinda dunden fazlaca aldigim ekmek ve peynirleri parcalayip bir posete koydum ve sokaktaki köpeklere verdim.

Enez Sahil
Ha sonra sahile yuruyuse inerken, bir baska sokaktaki baska kopekler yine havladilar ama. Napalim, onlar da bu sekilde 'gunaydin' diyor herhalde. Ciktim uzuun bir yurudum. Sahilde, o enteresan koccaman gepgenis sahilde, sadece iki amca vardi balik tutan, iki de kopek oynasan kosan. Baska da deniz, kum,
gunes o kadar. Sen ben bizim oglan yani.
Suluklarimi doldurduktan sonra bisikletimi aldim ve soyle bir dolanayim bakalim ne var ne yok dedim. Ama maceraya sadece uc bucuk km varmis :)) Nasil mi?
Karagöl-Enez Sahil Yolu
Efendim google'dan baktim, hmm surdan soyle bir yol gorunuyor, iyi guzel surdan girer, Yenice Köyü'nun ordan cikar sonra donerim dedim. Fekat bir ara artik kumdan dolayi bir inip bir binince, haritaya bir bakayim dedim ve baktim ki, benim oldugum yerde yol falan gostermiyor zaten.

Yenice Köyüne giden orman yolları
Ben yolun duzlugunce bodoslama girmisim. E dedim, girdiysem giderim. Dangir dungur kumdu vs bir sure sonra kum vs tam sahil oldu. Bildiginiz deniz kum gunesin kumlugu yani. Haliyle bisikleti elde goturuyorum ama ne goturme. Kumda yurumek bile o kadar meşakkatliyken, bir de bisikletle yurumeyi dusunun. Ama hava cook guzel, ruzgar deli esiyor, gokyuzu bulutlu, deniz gri, celik gibi harika yani. Sonraa bir baktim ki karsimda bir su kutlesi. Karagol diye bir gol varmis burada, muhtesem bir sey. Mukemmel bir goruntu. Yer yer kurumus catlamis. Oralardan uzerinden hayvanlar yurumus, ayakizleri kurumus, inanilmaz goruntuler var. Hooop bisikleti koydum bir kenara ve oturdum, ohh miss dedim, ne
guzel iste. Bu yola girmesem bu golu de gormeyecektim. Derken bir inek belirdi yolun basinda, sonra uc bes on, anaaam kocca bir suru bana dogru geliyor. Tirstim ve bisikleti de alip sahile asagiya dogru kactim.
orman yolları
Tabii orada iyice kuma saplandim. Yapacak bisi yok, bisikleti tasiyaraktan golun etrafindan gececegim. Gectim netekim, sonra ormanlik bir yol vardi ve cook guzel gorunuyordu, oraya girdim. Yagmur sel olmus akmis buralardan, izleri duruyor. Kumlar su akari gibi yigilmis kalmislar yol boyu. Ha bu arada yol dediysem, asfalt micir falan degil. Kazilmis ve biraz oturtulmus yoldan bahsediyorum. Aciklik alan gibi :)) ama coook guzel. Bisikletle cogu zaman ayakta gitmek zorundasiniz yoksa bir tarafinizi kirarsiniz aman diyeyim :D ha bir de bugun ne ogrendik ve hatirladik, kumluk alanda frene dokunma, ani donus yapmaya kalkma. Ha birsey mi oldu da yazıyorum, yok olmadi ama olayazdi. Yani az kaldi oluyordu.
Karagöl ve baskın sürüsü
Neyse dön dolas gel kurkcu dukkanina. Bundan sonrasi baska bir maceranin baslangici artik.
Gokceada'ya gidelim dedik, feribot saatlerine baktik ama Kabatepe'ye bir geldik ki farkli. Bayram suresince saatler degismis. Himm napalim dedik Canakkale'ye geldik ama orada kalmak istemedik niyeyse Lapseki'ye geldik. Don dolas, en sonunda Cardak Ovasi'na geldik. Linda Apart'ta kalip, Dalyan Balik restoraninda yedik ictik. İkisini de kesinlikle tavsiye ederim. Dun Enez'deki  İnci Apart kabusundan( bu arada salonu su basmisti sabah ve bizim danacik 'ha dogru abla, giderini yanlis vermisler oranin' dedi. Yuh yani !)sonra ilaç gibi geldi.

Linda Apart normalde ogrencilere yurt gibi calisiyormus ve su anda bayram oldugu icin yer bulmusuz. Ama cok tatlilar, farklilar. İnsanlar.

Sonra gittik Dalyan Balik Restoran'ina. Nerede kalirsaniz kalin burada yiyin Lapseki'de(Çardak Ovası'nda). Zaten boyle orijinal baska yer de yok burada. Tecrubeyle sabit. Amca cok seker, raki guzel, meze tamam, balik alik olmus burada. Herseyde bir ozen. Amaan keyif yani. Keyifle keyif yap. Disarida lodostan ortalik gocuyor, bana da uyku basiyor. Haydi size iyi geceler. Bana da guzel uykular, dun gece zor uyudum keza :))

Ayrica bu Enez ne soguk, ne olu bir yer yaa.…

0 yorum: