19 Ocak 2013 Cumartesi

Kilimanjaro havaalanina yolculuk ve Arusha'ya varis

Bolum uc;
Addis Ababa'da Terminal1'e gecmemiz gerekti ve bizim oldugumuz terminal2 imis ve terminal1'e otobusle gidebilirmisiz sadece. Bina ayri bir bina ve yaya icin gecit vs yok, cok yakin ama otobusu beklemeniz gerekiyor. Neyse bulduk otobusu saat7'de kalkti ve iki dk'da diger terminale geldi. Etyopya havaalanninda sezlonglar var bildiginiz. Herkes uzun oturuyor ve uyuyor bunlarda. Bir tanesine uzaninca anladim bunlarin ne super birsey oldugunu. Bildigin uyuyorsun mis gibi. Neysem efendim 8 saatlik beklemenin ardindan Etyopya Havayollari'nin Kilimanjaro ucagina bindik. Bu havayolu da Star Allianz uyesiymis. Thy'den bir tik daha dusuk kalitesi ama oldukca iyi hersey. Kocaman bir ucakla, iki saatlik bir ucus sonrasinda vardik Kilimanjaro havaalanina. Tabii indigmizde Kilimanjaro İnternational Airport yazisini gorunce, herkes kapida dikilip poz veriyordu :) sonrasinda Tanzanya giris formunuzu dolduruyorsunuz, 50 dolarlik vize parasini veriyorsunuz, sonrasinda da parmak izinizi aliyorlar ve 3 aylik, cok girisli vizenizi almis oluyorsunuz. Biz vesikalik resim de gerekiyor diye okumustuk ama istemediler. Ama yanimizda olmasi iyidir ne zaman lazim olacagi belli olmaz.
Sonra girdik artik bizi bekleyen cantalarimizi aldik. Aslinda en buyuk merakimiz cantalarin dogru birsekilde ulasip ulasmayacagiydi. Bu kadar aktarmada biz bile kaybolabilirdik cunku. Ama hersey yolunda ve disari da ciktik ki Gasper bizi bekliyor. Bindik arabaya ver elini Arusha :) Ayri bir hikayesi olan Victor hem taksi hem de ilk gun otel ayarladi saolsun. Yolda da arayip 4 gibi Meru icin birisinin gelecegini, aksam 7 gibi de kendisinin aksam yemegi icin almaya gelecegini soyledi. Vaaauw etkilendim. Hicbir program yapmamisken ben, birilerinin bu kadar hazirlik yapmis olmasi muhtesem bisi. Ah Aydin abicim sen nelere kadirsin. Arkadaslarin ve sen dert gormeyesiniz.

Meru Dagi cikisi icin abijan geldi, cok guzel anlatti ok dedik satin aldik verdik parasini ($650 1 rehber, 1 asci ve 4 hamal bizim icin calisacak saka gibi!) 4 gun surecek Meru'ya cikis ve inis. Yarin gorusuruz dedik ve ayrildik.
Sonra Arusha kentini kesfe ciktik. Bugun Ctesi ce cogu yer kapali. Ha zaten cok bir yer yok ama olan kucuk dukkanlar da kapali. Sokaklari ilk esnada Vietnam'a benzettim. Enteresandir. Agaclarin hepsi devasalar. Arada cok şık gorusnumlu binalar var. Ama genel olarak toz icinde caddeler. Her goren size 'mambo jambo, safari tour, climb' vs diyerek bisiler satmaya calisiyor. Ama cok da rahatsiz etmiyorlar. Yani rahat rahat yuruyorsunuz sokaklarda. Sonra otele donduk yine yuruyerek. Keyifli oldu. Kucukten bir kesif iste. Sonra zaten Victor geldi ve yemege gittik cok seker bir yere. Viktor, Richard ve Larry icin nazar boncugu, lokum ve sarap gibi kucuk hediyeler almistik onlari verdim ama Richard sitma olmus yatiyor oldugundan gelememis. Bu tetradox almak hic bir ise yaramiyormus. Almasam mi bos yere diye dusundum ama bilemedim ya!
Aksam bol kahkahali bir yemek oldu. Victor ve Larry'nin Darko diye de bir arkadaslari vardi, Sirp bi cocuk, bunlar ucu yanyana gelince girgir samata alip yuruyor resmen. Cok keyifliydi tum yemek boyunca. Gitmeden dusunuyordum napacaz diye ama cok guzel gecti.
Simdi de Lush garden Hotel'imize geri donduk, cantalari hazirladik uyuma vaktidir ama ben bunlari yazmayi bitirmeden uyumak istemiyorum. Bu arada otel oldukca iyi, kaliteli merkeze 1km ve gecelik iki kisi ($65)
Kesinlikle tavsiye edilir.

0 yorum: