23 Ocak 2013 Çarşamba

Meru bitis ve Arusha'ya donus

Dun gun dogumunu kacirmis olabilirim ama bugun 6.30'da kalktigimda disari bir ciktim ki ne goreyim, Miriakamba Hut'taki seyir terasi insan dolu. Olayi kavrayan ben fotograf makinami kapip kostum terasa, bir iki Kili fotosu cektim ama daha 15 dk falan vardi, elimde de dis fircami gorunce, bari isimi halledeyim dedim :) yani aslinda diyecegim sudur; Meru'dan gun dogumu gorucem diye gece 1'de yola cikmayin. Miriakamba Hut'ta gunesten erken kalkin ve cekin istediginiz fotolari.

İlk gun buraya cikarken uzun rotadan cikmistik. Bugunse kisa olandan indik. Momella Kapisi'na inen bu patikanin guzelligini nasil anlatabilirim bilmiyorum. Ortada ince bir patika, etrafinda yer yer devasa degisik agaclar, yer yer boyuna gelen dev cimenler, menderes yapmis akan su, karsida bulutlara bagdas kurmus oturan Kilimanjaro, sagda solda zurafalar, bufalolar vs. Alice Harikalar Diyarinda gibi. Tabii biz bufalolari boyle uzaktan seyrederken yanimizda silahli abilerin oldugunu da belirteyim. Bu silahli abilerin esliginde ancak burdan yuruyerek gecebiliyorsunuz.

Bu canim patikayi iki saat olmadan yuruyuverdik. Momello kapisina geldigimizde iki tane zirve sertifikalarini da aldiktan sonra arabaya binerek otele dogru yola ciktik. Vardigimizda oglen olmustu. Bir dus alip kendimizi sokaga attik. Once acikan bunyeyi cok mutlu edip, sonra banka arama derdine giristik. Bir suru banka ve atm var ama lokal bankalardan para cekemiyorsunuz. En sonunda bir bankadaki guvenlik Exim Bank'tan cekebilecegimizi anlatti da gittik cektik. Aklinizda olsun!
E artik paramiz da var, peh keyifler yerinde. Epey yuruduk, marketten yiyecek icecek alisverisi yaptiktan sonra Arusha'nin derinliklerine dogru ilerledik. Bir ara sokaktaki kalabaligi merak edince daliverdim. Aa pazar var resmen. Sadece tezgah yok hersey yerde serili :) mango aldim ben de pazardan. Ha bu arada bir arada cd'ciden Afrika muzikleri cdleri aldim. Birisi modern Lala Salama diye bir adamin cdsi, birisi de geleneksel Tanzania muzigi. İkisini de amcaya caldirdim, cok begendim. Eve gittigimde ilk yapacagim sey bunlari telefona almak olacak.
Sonra artik pazardan cikip, yolda bir yerde kahvemolasi ver, sonra da otele donus ve camasirlarin toplanmasi esyalarin yarin icin hazirlanmasi. (bildiginiz haftalik camasir yikayip asmistim:) Yarin otobuse binip Nairobi'ye gidecegim Kenya'ya.
Bu transferi İmpala Shuttle ile ayarladik. Ofislerin İmpala Otelin hemen girisinde. İnternet siteleri de var. Rez da yapabiliyorsunuz. Bu arada internetteki Arusha -Nairobi tranfer 25 dolardi, ofiste 30 dediler ama internete 25'ti deyince, o indirimli fiyat vs dediler ama sonra, ok dediler. Fakat duvardaki tarifede harbi 30 yaziyordu. Bu arada dolari hemen her yerde kullanabiliyorsunuz, kur da genel olarak 1 Amerikan Dolari-->1600 Tanzanya Silini yapiyor. Su Momello kapisinda 2 dolar idi.

Nairobi'de Turkiye'den gelecek arkadaslarla bulusacagiz ve Masai Mara'ya safariye gidecegiz.
Erken kalkilacak yine yani.

0 yorum: