20 Ocak 2013 Pazar

Meru Dagi, Gun 1

Sabahtan geldiler, bulustuk esyalari arabaya yukledi ve artik yola cikma vaktidir. Momella Kapisi yuruyuse baslayacagimiz yer. Buraya kadar arabayla gelmeniz gerekiyor. Yurumek yasakmis jungle iclerinden oldugundan. Momella Kapisi'nda(1600m) izinler aliniyor, park giris ucretleri odeniyor rehberimiz tarafindan. Rehberimizin adi Florans.
Momella Kapisindan da yuruyuse baslayabilmek icin silahli adamlarin gelmesini bekliyoruz. Sanirim Miriakamba Hut'a (2600m) kadar onlarla yuruyecegiz. Bugunluk 1000m'lik yukselisimiz var. Saat 10.31 bekliyoruz bakalim ne kadar bekleriz.
Saat 11:40'ta artik yola ciktik ve yuruyuse basladik. Yurudugumuz yol orman icin acilmis, bir arabanin gececegi genislikte toprak bir yol. Yolda Arched Fig Tree diye bir agac vardi. Bu aslinda iki ayri agacmis. Bunlar bir sure sonra yukarida birlesmisler ve bu kopruyu olusturmuslar. Biz de altindan gectik. Cok etkileyici bir agacti. Burada oglen kumanyamizi rehberimizlr ve digerleri ile paylasarak yedik ve bıdık termosumda tasidigim sicak suyla hemen bir cay yapip ictim. Ohh miss oldu. Yemek icin sadece 20 dk ara verdik, hemen yola devam ettik. Aslinda biraz daha zaman gecmeliydi yemekten sonra ama bunlar bekledigim gibi agir agir degil bayagi hizli hareket ediyorlar.
Sonrasinda yolda maymunlar ve zurfalar gorduk. Enteresan bir yermis Afrika, nereden ne cikacagi belli olmuyor. Yanimizda bize refakat eden silahli cocuga eger bir bufalo cikarsa oldurecek misin diye sordum. Neyseki yok hayir dedi. Ates ettigimde sesten korkup kacar zaten diyor. Hem oldurusem bir iki bir iki biter hayvanlar deyince mutlu oldum. Bunlar bile anlamis, bi bizim memlekette anlasilmamis bazi seyler.
Ogleden sonra 16:30'da vardik Miriakamba Hut'a(2500m). Cok guzel sirin yapilmis, bayagi da organize bir yer. Gunes enerjisi sayesinde elektrik de var ama gerci sarj icin degil. Sadece aydinlatma icin kullaniliyor. Priz aramayin yani. Hut'a vardiginizda size bir kap sicak, bir kap soguk su getiriyorlar 'yarim dus' alabilmeniz icin. Vucudunuzu bezle vs elinizden geldigince suyla silme ve temizleme isine yarim dus diyorlar. Ama tabii ben sicak su falan gormeden dustan su gelip gelmedigine baktim. Azcik da olsa geliyordu, hooop hemen soguk bi dus aldim. Ben dus aliyorken herkes de beni ariyormus. Sicak suyu getirmisler ama beni bulamamislar. Sicak suyla elli kere silinmek yerine, soguk suyla hizlica dus almayi tercih ederim. Ama adamlar cok uzulduler ben soguk suyla yikandim diye :)
Neyse cay icin sicak suyumuz oldugunu ogrenince zaten dunyalar benim oldu. Ohh koydum soyle kokulu bi cay. Oldum miss.
Saat 7 gibi aksam yemegimizi yedik ve su an saat 21:25 hafiften uyku geldi. Bunu yazmayi bitirip yatarim. Yarin yine erken otecek kalk borusu ben artik tulumumun icine dogru kivrilayim :)
Resim eklyemiyorum, yukleyemiyor!

1 yorum:

Tekir dedi ki...

ayten, sana hayranım. büyük bir hayranlıkla yazdıklarını okuyorum. neler neler yapıyorsun yahu :) hadi yürü bakalım, süpersin canım kim tutar seni yahuuu :)