23 Ocak 2013 Çarşamba

Meru gun3, Sosyalist Peak

Bugunun zirve programini anlattiklarinda ve ben de toplam 35km yuruyeceginizi hesapladigimda neden buna birsey demedim diye dusunuyorum! Ha bende de var yani. O kadar imkansiz gormusum ki onemsemememisim.
Dun 1.kamptan 2.kampa cik, sonra akilimatizasyon olsun diye oradan Little Meru'ya cik gel, sonra gece yarisi kalk(milletin yattigi saatte) ve 1'de kafa fenerlerini takmis olarak yola cik. Bu arada yildiz degil, yildiz yagmuru vardi sanki. Yarim aya ragmen bu kadarsa, aysiz gecede ne olur bu memleket. Neyse bunu geceyim simdik(rehberi sadece yildiz seyretmek icin durdurdugumda adam biraz sasirdi gerci, benle beraber gokyuzune bakti ama surat ifadesini tahmin edin!neyseki gece karanlik , o karanlik anlasilmadi:)
Rhino Point (3800m) bir kucuk zirve vardi. Ona kadar da hersey yolunda. Asil hikaye ondan sonra basliyor. Bir sure sonra koca bir kaya yigininda yan gecis yapmamiz gerekti. Ama karanlik ve kayalik yan yana cok guzel gitmiyor. Ayrica zirveye giden yol cok guzelce isaretlenmis(tabii bunu gunduz donerken goruyorum) Neyse bundan gectik derken, haydi 'kobra gecidi, haydi diger kayalar, carsak vs' yahu bu nedir yaw dedim bir ara. Hic mi normal patikasi olmaz bir dagin. Ekipte hizli ve yavas olarak ayrildik, ben de hizliyim(!) Oyle boyle ciktim zirveye, cok detay anlatmayacagim ama gecenin birinde, gun dogumu derdiyle cikip, dogumu degil dogmus halini gorunce yine de seviniyor insan bee:)
Gun dogumunu kacirdim ne yazik ki ama dogmadan az once cok guzel kizilliklarini fotografladim. O canon'u boynumda sirtimda oraya kadar cikardigima degsin degil mi! Bunun da celiskisini hep yasarim yaa. Dag cikislarinda buyuk makina almli mi, almamali mi? Gramin hesabini yapiyorken ben, kiloluk makinayi boynuma asmak bazen salaklik gibi geliyor. Ama fotolari baska guzel oluyor tabii.
Neyse zirvede accik kendime geldikten sonra, kah carsakta kayarak, kah kayada sekerek, kah insan gibi yuruyerek dondum Saddle hut'a. Ama bu konuyu bir de dizlerime sormak lazim. Ozellikle sol dizime. Bana 'ulen bi daga daha cikarsam yakarim kendimi' icerikli mesajlar gonderiyor zira. Son doktor ziyaretinin jelleri de pek ise yaramadi. Ha bir de hava durumu raporu; inanilmaz siddetli ve soguk bir ruzgar vardi. iki iclik, bir polar, bir goretex cekete ragmen dondum. Gun dogduktan bir sure sonra, donus yolunda yandim. 50lik kreme ragmen. Su anda yuzum domates gibi!

Bu arada Meru daginda birkac tane zirve var; en yuksek olani, bugun ciktigimin adi Sosyalist Peak(4566m), dunku ciktigimiz Little Meru(3820m) bir de yol ustunde ciktimiz Rhino Point(3800m). Baska da yoktu galiba :)

Ya hepsini gecelim asil ben size Meru ozeti yapayim;

Momella kapisindan Miriakamba Hut'a gelen yol arac icin acilmis, stabilize bir yol. Buradan yuruyorsunuz ayrica patika yok. Ozellikle hayvanat bolugu, ve kopru olmus incir agaci gorulmeye deger.

Miriakamba Hut'tan Saddle hut'a giden patika 'mukemmel'. Bu o kadar guzel yol ki, inanamazsiniz. Devasa agaclar, daldan dala kosan maymunlar, rengarenk cicekler, agirligindan kirilmis ama uzerinde binbir renkte cicek barindiran agac buyuklugunde dallar, susmayan kuslar… cok etkileyici bir patika. Favorim oldu burada!

Saddle Hut'tan Kucuk Meru yolu ve manzarasi. Yol yine fantastik, manzara ise, etrafi yuce daglarla cevrilmis dag manzarasi :)

Rhino Point; patikasinin bazi yerleri caninizi sikabilir carsagindan dolayi ama alt kisimlari guzel.

Eveeet geldik Meru'nun en yuksek zirvesinin Saddle Hut'tan olan patikasina. Soyle diyecegim Rhino'ya kadar gidin sonra geri donun. Ash Cone goruntusu icin accik daha ilerleyebilirsiniz ama o kayaliklara gece boyu el yordamiyla tirmanmayin size de yazik. Kilimanjaro' nun manzarasi her yerden gorunuyor :)

Sirketi iyi secin! Ya da rehberi diyeyim. Yardimci rehber diye yanimiza aldigimiz cocuk yol isaretlerini bulamiyor, anlamiyor! Rehberin kendisi de kisa yoldan getirirken uc kucuk zirve yaptiriyor arada :)

Programi iyi okuyun, '35km yuruyus olur mu bir gunde lan' deyin. 1000m zirve cikisi, 2000m inisi olan! Ha bi de zirve gunu rehber cantasiz katilsin, misafir sanatci gibi. Gerci bu durum bana yaradi, iniste benim cantami aldi ama
- ben ilk yardim uygulamayi biliyor midur acaba derken, ufacik da olsa ilk yardim cantasi tasimadigi gormek bir terletiyor adami.

0 yorum: