19 Ocak 2013 Cumartesi

Kaya tırmanışı mı, denemediniz mi ?!...

Bu notlari ucakta yazdim ve havaalaninda bir wifi buldum ve yayinliyorum.
Etiyopya ucagindan bildiriyorum…

Olup bitenler, gelip gecenler ve gelecekler.…
Tahtalı Dağı-2366m
Bunu su anda ucus moduna aldigim sevgili telefonumdan yaziyorum Evet su anda Addis Ababa'ya gitmek uzere seyrediyoruz thy'mizin nadide ucagiyla. Su gecen gunler o kadar cok yogun ve hareketli gecti ki. Anlatacak ne cok sey var. Aslinda soyle kisaca anlatabilirim, ozellikle yapilmasi gerekenler diye siralayarak.

Geyikbayırı - M.Sevindik tırmanıyor
Bir- kaya tirmanisi. Eger siz de simdiye kadar denemediyseniz, kesinlikle Geyikbayiri'na gidin ve deneyin. Ben bunca zaman yapamayacagim bir sey oldugunu dusunerek uzak durmustum. Oysa ne cok sey kacirmisim. Ha bu onyargimi nasil kirdim derseniz o bambaska bir hikaye. Bu arada kaya tirmanisinin kolay bir sey oldugunu soylemiyorum. Tam tersi, konsantre olarak deli yoruluyorsunuz ama inanilmaz bir sekilde icinizdeki itici guce de karsi gelemiyorsunuz ve elinizi ayaginizi takacak bir yer arayip cikmaya devam ediyorsunuz. Herseyin kolayi da var zoru da haliyle. Ama kesinlikle en azindan bir kere deneyin.
Oraya gittiginizde size bu konuda temel noktalarin egitimini verecek kisiler bulabilirsiniz.
Bulamazsaniz bana yazin, ben bulurum :)
Gelidonya Feneri'nde günbatımı
İlk tirmanis denememde 5+ olarak derecelendirilen Achtung Baby diye bir rotaya ciktim ya da cikmayi denedim diyeyim daha dogru olur. Cunku daha ilk dakikalarimda serbest dusus hissiyatini yasattim kendime. Ama en son bungy yapali uc yili asmis, ozlemisim yaw :D neyse sonra tirim tirim tirmalayarak istasyona kadar ciktim. Ama Can'dan gelen ve can kulagiyla dinledigim sufleler olmasa, duvarda oole kalirdim sanirim :) uzun sozun ozu, gidiniz deneyiniz efenim.

Likya Yolu işareti
İki-Gelidonya Feneri yuruyusu. Likya Yolu'nun yurudugum kismindaki en en cok sevdigim yerdi. Muhtesem gun batimi seyri var. Efenim gidiniz, yolu yuruyunuz ve gun batimina denk getiriniz. O goruntuler sizlerin de hafizalariniza kazinsin. Mumkumse sevdiginizle gidin, yaniniza da sarabinizi alin, kizilliga dogru kaldirin kadehinizi… ohhh zaman dursun orda.
Bir de not belki sizin gittiginiz mevsimde de nergisler acmis olursa bir de onlari koklama sansiniz olur ic cekerek.
Olimpos

Uc-Olimpos Antik Kenti. Buraya yine Likya yolunu yururken Yanartas-Cirali civarini yurudugumuz gun gelmis antik kenti gezmis, biraz da yuzmustuk. Bu seferde ise, burc denebilecek bir yerine tirmandik ve o sahili en tepeden sahane goruntusunu kazidik hafizalara. Sahilden Cirali'ya yuruyup kahvede bir cay icin siz de. Bir tane buyuk cay da benim icin icmeyi unutmayin.

Yani sonuc olarak gidin, yuruyun, tirmanin, o guzellikleri bir de kis zamaninda gorun nasil da muhtesemler.

Basliga bakan da sanar ki Afrika yollarini anlatacagim. Bolum bolum yazmak lazim. E simdiye kadar vakit olmadi, simdi de 17 saatlik bir yolculuk varken onumde oldugunca degerlendireyim di mi!

Geyikbayırı
"Masmavi Akdeniz'in ardinda uzanan, gogu delercesine yukselen magrur daglarda!" bu soz ilk duydugumdan beri beni cok etkiler, soyleyenden oturu sanirim…

0 yorum: