2 Şubat 2013 Cumartesi

Kenya'dan Tanzanya'ya - 2 subat

Sabah erkenden kalkis, cantada son rutuslar, hizlica kahvalti. Saat7'de Moshi/Tanzanya shuttle icin almaya geldiler. Moses ayarladi. Ve saat 08:08'de otobusumuz kalkti, yeni bir maceraya yelken actik. Araba dolmus gibi ordan buradan yolcu toplayip durdu. Saat 9 gibi ancak yola ciktik. Arabada yuksek seste muzik caliyor. Saat 15.00 gibi varirim sanmistim ama Arusha'daki aktarma ve bekleme ile ancak 15.45'te vardim Moshi'ye.

Bu arada Nairobi ile ilgili bir kac bilgi. O kadar cok dilenen, size birseyler satmak icin yanasan, ve dilenme ile calma arasinda gezinen o kadar cok insan var ki, her an tetikte ve dikkatli olmaniz lazim. Cantaniza cok iyi bakin, sirtiniza asip unutmayin, fermuarli olsun ve hep kapali olsun, cebinizde tomarla para tasimayin, hele ortalikta cikarip ondan odeme yapmayin, kredi kartina genelde %5 komisyon aliniyor bilin, yani sonucta dikkatli olun ve bu heryer icin gecerli aslinda.

Bu otobosun tuvalet molasi bir yesilligin yaninda durmak seklinde oldu. Kimsede fazla uzaga gitmeden isini gordu!

Butun otobusler bu yolda ayni yerde duruyorlarmis. Impala, Riverside ve bizimki Jamii. Hepsi bir hediyelikcide durdular on dakika. Sonra da sirayla kalktilar yine pespese. Hep beraber vardik sinira. Zaten sinirdan iki dk onceki bir yerde mola vermisiz. Once Kenya'dan cikis islemleri, sonrasinda da Tanzanya'ya giris. Bizim Jamii'nin arabasi siniri gecmis, e ben de yuruyerek gectim ve islemlerimi tamamladim.
Aman birisine birsey sorayim demeyin, elli kisi pesinize takiliyor. Tanzanya tarafinda, vizem oldugundan sadece mavi renkli giris formunu doldurup visitors bankosuna siraya girdim ve nereye gidecegim sorusunu cevapladiktan sonra muhurlerimi alip sevgili otobosuma geri bindim.

Yaklasik yarim saat sonra, yolda polisler araci durdurup on taraftaki cantalari vs elindeki sopayla durttu, etti birseyler yapti. Sonra devam ettik derken 2 dk sonra baska polis asker kilikli adamlar bindi ve pasaportlari istedi bakti. Ucuncu kere durduranlar arabanin altina bakti sonra devam ettik. Tanzanya'ya donus macera dolu :)

Saat 13:45'te Arusha'ya vardik. Buran Moshi'ye yol yaklasik 95 km, tabii indir bindir vs zaman aliyor. Sicak da yakiyor camdan dogru.
Arusha'da terminal nevi bir yerde Moshi'ye gidecek olan bizleri baska arabaya aldilar. Bu da Riverside(sanirim en kotu arabasi olan bu) Shuttle. Saat 14:20'de Moshi'ye hareket ettik ve 15.45'te vardik Moshi'ye. Bileti alirken ozellikle sormustum otelde indireceksiniz degil mi diye e evet dedilerdi. Zaten biletimde de 'drop off Buffalo' yaziyor. Ama Moshi'ye varinca bize inip, taksi ile gidenilecegimiz soylendi. Bir Macar cocuk bir de ben vardim arabada. Bu arada Kili'ye hangi sirketle gidecegimi sordular, Capello detince de Castro'yu aramislar gelip beni almasi icin. Castro da Arusha'dan geliyormus' dolayisiyla bir on dk askinda onun gelmesi icin beklemisim. Tabii ben bunu Castro'dan ogrendim. Su almak icin indigimde gelmis. Neyse adamimiz geldi, cantalarla beraber arabaya yerlestim ve otele geldik. Bu arda Moses'in onerdigi baska bir adam daha vardi Kili trek icin ama aradigimda telefonu ulasilamiyordu ve ben de mesaj attim otelin adini da yazarak. Karsilatirmak istiyordum. Megersem adam Kili'de turdaymis. Nasip! Ben Castro ile anlastiktan sonra o sirketten bir cocuk geldi ama artik cok gecti.
Kili tirmanisini yanliz yapacagim. Castro kendi deyisiyle en guclu, en iyi rehberini ayarladi benim icin. Yarin saat 9.30'da gelip alacaklar beni otelden. Tek kisiye bir rehber, bir asci ve uc hamal gelecek. Cikis 6 gun surecek Machame rotasindan cikacagim.

Merak edenler icin Kili'ye cikabileceginiz 7 tane rota var. machame en uzunlarindan ama aklimatizasyin icin iyi bir sey bu ve manzara olarak en guzellerinden oldugu soyleniyor. Marangu rotasi en kisa ve en kolay diye yaziyor. Ama bu isin kolayi olmaz bence!

Iphone sahibi olanlar bilir belki Triposo diye bir uygulama var. bunu indirdikten sonra istediginiz ulkenin rehberini indirebiliyorsunuz. Kesinlikle tavsiye ederim. Az oz cok iyi bilgiler var. Burda yazan bir restoran vardi Indoitaliano diye. Iste bu restoran tam benim kaldigim otelin karsisindaymis. Ve Castro'ya nerede yemek yuyebilirim diye sordugumda O da burayi gosterdi ve buradaki en iyi yer oldugunu soyledi. Denedim. Gercekten hersey cok lezzetliydi. Yunan salatasi ve domatesli makarna cok guzel geldi kahvaltidan beri birsey yememis bunyeye.
Simdi artik kahvemi icip otele gidip canta hazirlama zamani. Yol yordu biraz dinlenmek lazim :) saat olmus 7. Hazirlik zamani.

Sabah ola hayrola, bakalim neler bekliyor beni onumuzdeki bir hafta!

0 yorum: