8 Şubat 2013 Cuma

Kilimanjaro (kisaca Kili) Gun1 - Machame Hut

Subat3
Evet Castro dedigi gibi geldi dokuz bucukta. Alisveris yapiyorlar dag icin. Peynir ve esmer ekmegi anlatmaya calistim. Umarim basarili olmusumdur. Nakumatt'a(Migros gibi bir yer, alisveris icin ideal) gidip ekmegimizi beraber aldik. Ben de yine otelde unuttugum dudak koruyucumu aldim. Sonra artik arabaya binip Machame Kapisina geldik. Yuruyuse buradan baslayacagiz ama kayit vs islemleri epey zaman aliyor. Arada Mathias(rehberim) oglen yemegi paketimi getirdi, tam da acikmistim iyi geldi. Sonrasinda giris izni, odeme vs islerimi hallettim. Giris izni icin 635$ oduyorsunuz.

Beklerken etraftaki hirsiz maymunlari ve onlarin milletin yiyeceklerini nasil caldiklarini seyredip eglenebilirsiniz. Ama dikkatli olun sizin de biseyinizi yurutmesinler!

Bugun uzerime 2011 Avrasya Kosusu tisortumu giymis oldugumdan Turkler tarafindan taniniyorum. Once otelde birisiyle karsilastik ama onlar yarin baslayacaklar sanirim, sonra da Machame Kapisi'nda Isin'la. Kendisi Londra yasiyormus ve g-adventures ile ayarlayip gelmis. Cok seker. Muhabbet ettik biraz. Daha yukari kamplarda karsilasiriz zaten.

Derken artik baslayabilecegimizi soyledi Mathias Hava sisli ve hafif islak gibi. Yol yavas yavas yukseliyor. Tum rota boyu islah edilmis bir patika seklinde. Icinden gectiginiz ormana inanamazsiniz. Dev agaclar, Tarzan tarzi sarmasiklar, minik minik mor, pembe, sari kirmizi renkli cicekler patika boyunca eslik ediyor size. Ilk molamizi 2400metrede verdik. Tam yolun yarisi. Arada bir iki tane daha kisa moladan sonra 3000m'deki Machame Hut'a vardik. Her bir kamp noktasina vardiginizda, hut'ta bir kucuk ofis ve kayit defteri oluyor, bir turistin kayit yapmasi icin, bir de rehberin kayit yapmasi. Girdiginiz bilgiler de ad soyad, yas, ulke vs. Kayit islemlerimden sonra Mathias ekibi aramaya gitti. Bu arada yol boyunca cantamin saginda solunda asili tasidigim islak coraplarim halen tam kurumamis durumda. Simdi de cadira serdim. Umarim sabaha kadar kururlar. Yaklasik bir ay buralarda oldugumda ara ara camasir yikamam gerekiyor haliyle. Pantolon, tisort ve iclikler kolayca kuruyor ama coraplar pamuklu oldugundan, o kadar basarili degiller. Hava da gun boyunca ha yagdim ha yagcam seklinde oldugundan kurumadi! Bu arada resimlerden birinde arabanin sileceklerinde benim coraplari goreceksiniz. Evet saka degil, Machame Kapisina giderken kurusunlar diye arabaya dagitmistim, adam da aldi sileceklere asti bir ciftini :))

Neyse, Machame(maçame diye okunuyor) Hut'a geldikten sonra, ooh cadirim kurulmus hazir. Kalincana da bir mat koydular, benim mati acmadim bile. Cadir iki uc kisilik, yuksek tavanli, kocaman birsey. Tum cantalarim rahatca sigiyor, hatta bir de masa bile koyabilirim :) o kadar yani. Mt.Kenya'daki cadirdan sonra bu resmen salon salamanj yani!
Cadira girip ustumu degistim ve kalin birseyler giymistim ki, cay hazir dedi Mathias. Tam cadirim yanina bir kucuk masa koymuslar, rahat bir sandalye de yaninda. Biraz once duydugum piti piti sesler misir patlatma sesiydi ve cok severim :) yani patlamis misir, biskuvi, cay, kahve, cikolata, sut vs hersey tamam.
Meru'da, Kenya'da da boyleydi. Cayin yanina misir patlatiyorlar. Ilk defa buralarda gordum ve cok basarili birsey. Benim nasil bir cayci oldugumu bilmediklerinden tabii bana ufak termosla koymuslar suyu. Dolayisiyla su uc fincandan sonra bitti :) neyse soyledim cok icerim diye, umarim yarin daha buyuk bir termosumuz olur.
Onlar yemek hazirlarken ben de bol bol yazdim.
Aksam icin, kabak corbasi, patates kizartmasi ve sebzeli sos ve et yahni var, ayrica da iki kucucuk sirin muz tanesi. Fazlaca yagli olmalari haricinde hersey lezzetli. Veee tabii caaay. Iki termos cay kahve ictim. Su anda midemden lokur lokur sesler geliyor :) artik cadirima girdim. Saat dokuz bucuk olmus bile. Yarin yedi bucuk kalkis, sekiz kahvalti, sekiz bucuk hareketmis. 10kmlik, dik cikisli, 800mlik yukselmemiz varmis.
Sabah ola hayrola…

0 yorum: