11 Şubat 2013 Pazartesi

Kili gun 3- Barranco Hut

5subat
Bugun 3800'deki Shira Cave'den saat 08.15 gibi

ayrildik. Bugun Lava Tower'a cikacagiz ve sonra da Barranco'ya inecegiz. Dun Mathias Lava Tower'in 4400'de oldugunu soylemisti ama 4400'e geldigimizde ise ortada kule falan yoktu. Sonra belki 4600'dedir dedi. Sanirim bu bir taktik :) Yolda Barranco'ya gelen daha kisa bir yol ayrima geldik. Ama biz Lava Tower'a cikip, oradan indik Barranco'ya, aklimatizasyon olsun diye. Gerci ben epey aklimatizeyim ama kampa erken gidip de ne yapicam diye hic sesimi cikarmadim. Hem daha fazla sey gormus olurum.
Giant Senecia
Gun boyunca sisten bir kurtulamadik gerci. Lava Tower'da yemek molasi verdik, cikinlarimizdakileri yedik ve ben uzerine cayimi hazirladim termosumda ve ictim miss gibi.
Sisten dolayı, Arrow buzulunu goremedim. Onceden bu buzuldan yuruyerek gecilebiliyormus, ama tas dusmesi, insanlarin dusmesi vs sebebiyle artik rota oradan gecmiyormus. Ama illa ki buzuldan gidicem dersen, riski sana ait olmak uzere, milli parktan izin alip oradan gidebiliyormussun.
Lava Tower'dan sonra kisa bir inis, sonra kisa bir cikis ve ondan sonra Barranco'ya(3940m) kadar surekli iniyorsunuz. Ama ne cikis zor, ne de inis. Yani sakin sakin yuruyerek yaparsiniz.
Barranco'ya el, ayak, yuz yikama ve hemen caya oturma.
Lava Tower- rehberim Mathias
Canim acayip tatli seyler istiyor bugun. Cayin yaninda gelen biskuvileri ben yedim, misirlari da kuslara verdim. Bu arada kus dedigim dev kuzgunlar. Dag sercelerini saymiyorum, o gariplerim kuzgunlarin artiklariyla da idare ediyorlar. Ama kuzgunlari gormeniz lazim. İri bir kedi kadarlar!
Ruhhalim yaz boz tahtasi gibi bugun. Haydi hayirlisi! Barranco'nun sisi bana da basti galiba!

Dev kuzgunlar
Yemek sonrasi Mathias'la muhabbet ettik biraz. Yarini ve sonraki gunu konustuk. Bir de yemek performansimi begenmemis onu :)

Bu arada Swahili ile ortak kelimerimiz;
Sabun,
Baba,
Cay,
Meraba,
Arada Mathias cocuklarla konusurken yakaladim bunlari. Simdilik bu kadar ama daha cikar sanirim.
Ha bir de bu listeye Seytan'i ekleyelim. Onlar Seytani diyorlar gerci. Enteresan bu ortak kelimeler. Ama İngilizler ve Araplar arasinda sıkısmıs olduklarini ogrenince o kadar garip gelmiyor.
Barranco Hut
Barranco'da Kamp cok kalabalik oldugundan ve gececegimiz yolda ustuste binmemek icin yarin erken cikalim dedi babacan. Tamam dedik, yarin en gec 8'de cikacagiz yola. Haydi hayirlisi :)

0 yorum: