18 Temmuz 2013 Perşembe

Bremen Mizikacilari

Dun ablacan da gelince ekip tamamlandi ve Bremen'e gidip su mizikacilari bir gorelim artik dedim. Ama Bremen'de gorecek o kadar sey varmis ki mizikacilar cabucak golgede kaldı. Zaten cok da buyuk bir sey degiller. Merkezde bir heykel o kadar. İste bu! Ama essegin ayaklarina asilarak dilek dileme gibi bir adet varmis! Ben de yaptim tabii ki :)
Verder Bremen sampiyon olunca iste bu balkondan selamlamis milleti. Ha bir de Micheal Jackson gelince o da bu balkondan el sallamis!

Bu Ronald. Kendisi kliseye karsi savasmis. Onun zamaninda klise surekli halktan para topluyormus ama bunu sadece saasali kliseler yapmaya vs kullaniyormus ve Ronald da bunlara karsi savasmis. Tam da katedralin karsisinda merkezde koccaman bir heykeli var. Takdir ettim. 
Bu da katedral!
Merkeze dogru yururken bir coban ve cokca domuz heykeli var. Bunlarda ne ki derken, anlatti abijan. Eskiden o yolun devami tarlalik alanmis ve domuzlar sabahtan saliverilirlermis. Aksam donerlerken geldikleri sokaktan degil de sagdaki sokaktan gitmeye zorlanirlarmis. Cunku orasi kasaplar sokagiymis ve kasaplar sectikleri domuzlari keserlermis. İste bundan dolayi da domuzlar o yola girmemeye cabalarlamis ama nafile! Korkunun ecele faydasi yokmus!
Yerde boyle rogar kapagina benzer bir sey var. Ortadki delikten para atinca, bi horoz otuyo :)) komik bisi ama ben elli kurus atip denedim ve horoz sesine hep beraber gulduk:)
Ha bu arada toplanan paralar kimsesiz cocuklar icin kullaniloyormus. 
Hah buyrun, bu yerde bir tas! Ama ne tasi, ne isin belirli?
Anlatayim, soyle ki; tasin adi Geysa bilmem ne tasi ama hikayesi ilginc. Zamaninda bir kadin varmis ve kocalari teker teker oluyormus. Evleniyormus, adamlar oluyormus. Megersem bizim abla, adamlari fare zehiriyle zamanla zehirleyip olduruyormus. On kusur adam oldukten sonra, bu is anlasilmis ve teyzenin basi sehir meydaninda kesilmis ve bas orda birakilmis. Gelen gecen tukurmus. Sonra basin kesildigi yere bu tas konmus ve insanlar buradan gecerken bu tasa tukurup oyle gecerlermis!
Enteresan degil mi!

Parkta bisiklet jantlarindan yapilmis, eglenceli bir sey vardi. Ben de girdim, ciktim tabii ki :)
Tisortlere baski yapan bir yer vardi sokakta ve bakin baski secenekleri arasinda ne var!!!
Yedi tembeller ve sekerlemeci. Burasi sahane bir yer. Sekerleri yaparlarken izleyebiliyorsunuz ve nasil bir seker istiyorsaniz aliyorsunuz. Dukkanin etrafinda yedi tembeller var. Ama dukkandakiler pek caliskandi!
Bu da enteresan bir bina. Solda gordugunuz kule donuyor ve saat baslarinda donunce yukarda gordugunuz canlarindan bir muzik yapiliyor. Biz yarimda gorduk, kisa bisiler caldi :)
Bremen'de epey dolandik be artik trene binip eve donelim dedik. Yolda bir yerde dinlenme molasi verip bir bira icelim dedik. Ama ben Becks birasini sevmiyorum fakat Becks, Bremen'in birasi ve publarda baska bira satilmiyor!!! Becks'in farkli bir birasi olan Krauser'i deneyeyim dedim ama i ih onu da icemedim. Agzimin gerisinde aci bir tat birakiyor Becks gibi!
Artik eve donup dinlenme ve yemek vakti. Yemekler yapip yedik. Acikmisim arada. Halbuki gun boyu sosis, bira ve krep yemis icmistim! :))
Affiyet olsun. 

Su tabelaya bakar misiniz! İste Almanya'nin heryerinde bunlarla bisikletcilere, yer, yon, yol gosteriliyor! Darisi basimiza!

0 yorum: