22 Aralık 2019 Pazar

Chiang Rai - Beyaz Tapınak - Mavi Tapınak ve Siyah Evler

21 Aralık Chiang Rai

Aldığım notlarımı hızlı hızlı yazıyorum. Anlamlar accık kayabilir.

Same same but different :) Burada çok kullanıyorlar bu lafı :)
Bugün rota Chiang Rai’yi gösteriyor. O Beyaz Tapınak’ın fotoğrafını gördüğümden beri gitmek istiyordum. Biraz araştırma sonucunda uygun bir tur buldum, oradaki üç tapınağa da giden.
Yaptım rez ve geldi tarih. Sabah Tha Phae kapısındaki Mc Donalds önünde buluştuk. Süper bir araba, Amarok gibi bir şeyle aldı rehber. Az kişili tur ayarladıydım ve sadece 5 kişiyiz bu güzel. Yolda bir saat kadar sonra ‘hot springs’te mola verdik. Volkan gibi kaynıyor mübarek. Korkutucu görünüyor. Bir teyze buldum burada muzlu, yumurtalı krep yapıyor. Ooh üzerine de çikilat sos, mis oldu valla kahvaltı. Sonra bir de kahve aldım. O daha miss oldu. Krebimi yerken de ayaklarımı sıcak suya soktum. Ama çok sıcak yaw hala benim için.

Rehberimiz Corn anlattı, buralarda çook kahve ağacı varmış ve kahvesi çok güzelmiş. Çayı da ünlüymüş gerçi. Chaang dağı’nda yetiştiğinden kahveye de Chaang kahvesi deniyormuş. Chaang dağın adı, fil demekmiş, fil dağı yani :)

Ya alakasız ama alışveriş yaparken zorlanıyorum bazen. Bu şalvar gibi rengarenk şeyleri var. Bayıldım, velakin en beğendiklerimin hepsi kısa paçalı pantolon gibi oluyor. Diğerlerinin de her bacağından bir elbise çıkar. Arkadaş ayarınız yok mu!?

Her bacağından bir elbise olcak bir pantolnbisem var artık gerçi, hem de maviş maviş😍

Beyaz renk saflığı simgeliyor tabii ki. Bu Beyaz Tapınağı yapan abinin 80küsür takipçisi varmış. Kimseden bağış almıyormuş, kimsenin emir verememesi için. Amca resim, heykel her şeyi yapıyor. Tüm kazancını da bu tapınağa aktarıyor. Bazı eserleri milyonlara satılıyormuş. Pek ünlü. Ha önemli nokta o gördüğünüz köprüden geçince geri dönüş yok. Çünkü köprünün öncesi cehennem sonrası cenneti simgeliyor. Cehennemdekilerin ellerini görürsünüz.

Mavi renk Buda'nın öğretilerini temsil ediyormuş. Buraya Mavi Tapınak, jumping tiger dancing tiger
tapınağı dadiyorlarmış. Hikayesi de şöyle; bu köyde ormanda bir nehir varmış, oralılar nehirden atlayan kaplanı görmüşlermiş, atlıyor dansediyor falanmış, dolayısıyla buraya bu adı vermişler.
Beyaz tapınağı yapan adamın öğrencilerinden biri yapmış burayı. Wat rong sue ten.

Black houses gördüğüm en enteresan yerlerdendi. Adam tam bir manyakmış anlaşıldı. Her yerde hayvan postları var. Timsah, ayı, piton vs. Her şey devasa. Oyma kakma inanılmış. Amcanın kendisi oymacıymış. Belli zaten. Boynuzlar postlar acayip bir yer yani. Böyle bir köy inşa etmiş abi. Hepsi teak ağacından. Davullar da hayvan derilerinden tabii ki. Ağaçtan kanepeler var aklınızı alır. Bazı yerlede de modern sanat uygulamaları yapmış. Değişik insanlar bu sanatçılar.
Boynuzdan ve kurukafadan sandalyelere akıl sır ermiyor.

Sex olayıyla da ayrı bir ilgili sanırım. Tuvaletlerde koca koca pipiler. Tuvalet işareti evlere şenlik zati. Kadın erkek karıştırmak mümkün değil.

Burada da işimizi bitirdikten sonra, artık dönüşe geçme zamanı. Yolda bir benzincide mola verdik. Oh Cafe Amazon kahvesi iyi gider. Bunların pirinç krakerlerinden aldım. Arkadaş ne kadan da güzel ve çıtır.

Thai special tattoo
Monk lat yapıyormuş özel anlamları oluyormuş. Protection vs ne için yaptırmak istediğini seçiyormuşsun, monk seçiyormuş şekli. Sakyan mış adı. Dalışa gitmeyecek olsam yaptıracaktım.

Akşam da sadece Cumartesileri kurulan Cumartesi pazarına gittim. Gece Pazarı'na falan gitmeyin. Burada daha çeşitli daha güzel şeyler daha ucuz. Gece pazarının adı çıkmış. Kazıkçı pazarı desek daha doğru. Bir de çok kalabalık yaw. Ama bu pazarı sevdim ben. Ciciler aldım kendime.
























0 yorum: