10 Aralık 2019 Salı

Tayland'a yolculuk...

Çin'e gidemeyince ne yapayım ben de Tayland'a geldim :)
Ne alaka diyebilirsiniz belki ama bence alakası çok. Ülke bazında değil de aktivite bazında düşündüğümü düşünürsek hem de, kesinlikle.
Tayland'a Qatar havayolları ile geldim. Tabii ki Doha'da bir aktarma oldu ama çok değil sadece 1.45 saat. 8-10-12 saatlik aktarmalar yapmış biri olarak 1.45 saat müthiş bir şey. Doha havaalanında Qatar Air yolcularına sağlanmış ücretsiz wifi vardı ondan faydalandım. Bangkok'a inince ise Google'ın bir saat ücretsiz verdiği wifi vardı, ona kaydoldum. Sonra zaten hat aldığım için bağlanma sorunum olmadı. Qatar
Qatar Air menü
air ile uçuş oldukça rahattı. İkramlar bol ve çeşitli. Hatta öncesinde özel yemek sipariş edebiliyorsunuz. Ancak yemek listesine baktığımda balık yemeği yoktu ve diğer vejeteryan yemekleri burada çoğunlukla körili olduğundan tercih etmedim. Artık gelenler arasından seçim yapacağım dedim. Netekim et, tavuk ve makarna seçenekli bir menü geldi.Menünün fotosunu koyuyorum ki özellikle içki seçeneklerine bakınız diye. Kokteyller, şaraplar, likörler, viskiler seçenekli halde. Ayrıca uçakta bir tane bile sarhoş yoktu. Yani yasakla olmuyor beyler, eğitimle oluyor.

Doha-Bangkok arası iki tane film seyrettim.
Fakat Aquaman sonrasında ne seyrettiğimi hatırlamıyorum. E Aquaman'den sonra hatırlamamamın çok normal olduğunu düşünüyorum :)
asıl macera Bangkok'a inince varıyor. Terminale girdikten sonra uzun uzuuun koridorlardan süpper kalabalık Bangkok havaalanından ilerleyerek yönünüzü bulmaya çalışıyorsunuz. Türklerden vize istemeyen nadir ülkelerden olduklarından direkt Immigration'a gitmeniz lazım. Ben ilkini kaçırdım 350m sonra ikinciye girdim. İyi ki öyle yapmışım, kuyruk daha insaflıydı. Yaklaşık 15dk bekledikten sonra sıra geldi. Bütün parmaklarımın izini aldıktan sonra bıraktılar ve geçtim, çantamın geleceği bandı buldum, çantamı aldım ve çıktım.
Sonra telefoncuları aramaya başladım.

happy tourist sim
Dtac'ı buldum ve sıraya girdim. Sonra fotoğrafta göreceğiniz listeden 20 günlük olan paketi seçtim. Belki başka seçenekler de vardı ama olabildiğince hızlı çıkmaya çalışıyorum, çünkü Nong Phai'ye giden otobüse yetişmeye çalışıyorum.
Kız telefonumu aldı, hattı taktı, 399 Tay Baht'ını kredi kartımla ödedikten sonra çıktım. Hattım anında çalışıyor. Ve hemen Martin'i aradım. Ben şimdi çıktım ve Otobüs Terminaline gitmek için otobüsleri arıyorum diye. Otobüsle yetişemeyeceğimi taksiye binmem gerektiğini söyledi. Taksiyle bile 30-45 dk arası sürüyormuş Sonra bir baktım ki gerçekten 26km uzakta bir yerde Northern Bus Station.

bu makinelerden sıra alınıyor
Taksiye binicem ama taksiye binmek ise tam bir sorunsalmış burada. Ha tabii taksiden önce para çekmem lazım. Çektiğiniz tutardan bağımsız, yabancı kartla para çekiyorsanız, 220 Baht komisyon çekiyor yerel banka.
Taksi mevzusuna dönersem, hiç bir Avrupa ülkesinde vs gördüğüm bir şey değildi bu. Taksiler için bir yönlendirme var. Gideceğiniz mesafeye göre, kısa-orta-uzun olarak gireceğiniz kuyruğu seçiyorsunuz. Kısa 10km altı oluyor. Benimki 26km olduğundan Normal taksi kuyruğuna girdim. Sıra size gelince de, sadece Van mı istiyorsunuz yoksa normal araç da olur mu, ona göre bir makineden seçim yapıyorsunuz. Makine size fotodaki gibi bir bilet basıyor. Numaranızın yer aldığı perona gidip bekliyorsunuz.
taksi sıra fişi
taksi peronları
26 nolu taksi peronu
Numaranızın yer aldığı perona gidip bekliyorsunuz. Ben taksi peronuna gittikten 2dk sonra taksi geldi. Bindim ve Kuzey Otobüs Terminali'ne gitmek istediğimi anlattım. Neyse anlaştık. Bu arada taksici ve yolla ilgili bilmeniz gerekenler taksi istek fişinde yazıyor. Taksicinin adı soyadı, yol üzerinde paralı yollardan
taksinin içi
geçilince yolcunun bunu vermesi gerektiği ve bir de havaalanına gelen taksiler için ayrıca 50 Baht ödemeniz gerektiği gibi. Az gittikten sonra şoför 25 Baht istedi gişeye vermek üzere, ehe bu vesile ile 1000 Bahtımı bozdurmuş oldum. Bundan bir 10dk sonra 50 Baht istedi ve yine gişeye verdi. Dedim bunlardan daha kaç tane var diye ama neyse ki iki taneymiş sadece. Yaklaşık 35-40 dk arası bir sürede terminale geldik. 330 Bahtımı taksiciye vererek indim.

Artık otobüsü bulma zamanı. 14 nolu gişeye giderek Nong Phai'ye olan son otobüse biletimi 252 Bahta aldım. Sadece 10 dk var :) Ancak bir tuvalet molası ve otobüse binecek kadar. Aslında tuvaletin fotoğrafı çekmeye yazar değer bir şeydi. Değişik biraz, bir merdiven yukarıda ve yanında su doldurulmuş bir yer var ve kenarında tahta sapı olan bir tas benzeri bir şey. Yani bizim alaturka tuvaletlerimizin bir merdiven yukarıda olanından:)
otobüs bileti
130 nolu peronda otobüs :)
otobüsün içi
Otobüs terminali bizim Topkapı'nın çok eski hali gibi. Terminalde 130 nolu perona giderek otobüsümü buldum ve çantamı amcaya verip girdim. İçerde hostes bir abla var. Bana 2A nolu koltuğumu gösterdi. İçerisi bir evin salonu gibi. İki katlı otobüsün alt katında benim yerim. Hareket edince hostes abla kek ve şişe su dağıttı :) Otobüs 3,5 saat sonra tek mola veriyor ve tam 5 saatte varıyor Nong Phai'ye.Mola verdiğimiz yer de tam bir efsaneydi. Hani şu belgesellerde seyrettiklerimizin küçük hali. Sağda solda sıra sıra açık usul pazar gibi satıcılar. Tezgahlarda da bolca değişik et-tavuk köfteleri gibi şeyler şişlere geçirilmiş. Veeee kızartılmış hamam böcekleri, yanında da başka tür bir böcek. Buyrun afiyet olsun. Ama ben almayayım. Ben greyfurta benzer bir şey buldum yedim. 50 bahta tüm liflerine kadar ayıklanmış greyfurt :)
mola yeri pazarı
 Ve mola verdiğimizi haber verdim Martin'e tebi. Yarım saat sonra hareket ettik oradan. Yaklaşık 1,5 saat sonra da Nong Pahi'ye vardık. Ha Nong Phai'ye daha önce hiç gelmemiş biri olarak nereden biliyorum orada olduğumuzu. Google Map'i açıp balkıyorum :) İndim vee Martin'i aradım geldim, indim diye. Onlar da varmışlar ve 2dk sonra geldiler.

haydi bakalım bundan sonra başlasın maceranın diğer yarısı. Ama şimdi ev ödevlerimi yapmam gerekiyor.